Full version: Vegetariska "korvar"
merlin68
Hittade denna sida med recept på vegetariska "korvar" som är lätta ätt göra hemma. Jag föll för denna kryddstarka variant som kommer att ligga på min grill inom en snar framtid smile.gif

http://www.salsus.se/recept/blandat/vegeta...rizo-vegetarisk
Skruttis
Mums! Nu återstår det bara att övertala maken till att prova... yes.gif
RitRat
Trevligt! Men hur "formar" man korvar?

Det står" Forma korvar och baka i ugnen..." Det ska tydligen inte vara några korvskinn. Kan det tänkas att smeten håller ihop om man rullar "korvar" som man gör av kaksmet?
kerstinbern
Man kan rulla det i plastfilm eller smörpapper
turtles
Kul, måste nog testas på. Har en i familjen som är vegetarian. Och jag trodde att det bara var vanlig köpkorv som gällde för vegetarianer smile.gif
RitRat
Dessa verkar vara betydligt enklare att göra än korvar av kött. Här behövs inga gristarmar som är svåra att fylla.
kerstinbern
CITAT (RitRat @ 04-06-2012, 14:26) *
Dessa verkar vara betydligt enklare att göra än korvar av kött. Här behövs inga gristarmar som är svåra att fylla.

Det behöver man inte till korvsmet heller, i princip är ju t ex en köttfärslimpa en form av korvsmet. Men det är inte svårare att fylla ett fjälster med smet än att försöka rulla in det i film, det beror också mycket vad det är för konsistens på smeten, och om man har en bra korvstoppare.
merlin68
Jag formar dem med fuktade händer så fastar inte massan smile.gif Man måste ju inte ha dem i korvform utan ex kringlor, ringar, u-form osv...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon