Kvinnan som jag tidigare köpt min färg av håller på att lägga ner och har snart sålt slut på sina färger och jag är i skriande behov av massa mer färg.
Finns det någon hobby/målarintresserad som vet var i sverige man kan få tag på Deco Art PATIO PAINT?
Tack för snabbt svar, men dom har tyvärr bara själva lacken av det märket, det jag är ute efter är olika färger, dom börjar ta slut här nu :-(
Eller kanske maila och fråga här.
http://www.decoart.com/cgi-bin/Products.cgi?Patio_PaintCITAT (Pia L @ 20-04-2012, 12:02)

Tack för snabbt svar, men dom har tyvärr bara själva lacken av det märket, det jag är ute efter är olika färger, dom börjar ta slut här nu :-(
Är inte det här olika färger?
http://www.art4fun.se/viewCategory.php?id=42
Jo, visst är det olika färger, men av Americana och det är Patio Paint jag ska ha för att det skall vara väderbeständigt
Jag har själv suttit i timmar och googlat utan att hitta någon svensk återförsäljare, det var därför jag satte min förhoppning till någon på forumet som kanske använder den färgen och vet var man kan få tag i den, men tack för hjälpen ändå.
Ok, jag har googlat vidare och även folkart outdoor acrylic paint fungerar på samma sätt så om någon vet av en återförsäljare var som helst i sverige på någon av dessa färger så blir jag jätteglad om jag fick veta var.
Det är alltså inte
detta du ska ha?
Det är
dessa du letar efter?
Har du kollat vad det skulle kosta att beställa fr t ex England? Det behöver faktiskt inte bli dyrare än att köpa inom Sverige - om du ens får tag i det.
Från deras hemsida:
"...We will happily supply anywhere within Europe. Most Mainland Europe areas will provide a shipping price when you checkout. If a shipping price does not come up please email sales@countryloveceramics.co.uk or use the contact us form to request a quotation..."
Det skadar ju inte att sända dem ett mail och kolla vad det skulle kosta.
Tack så jättemycket för länken till England, jag hade bara hittat den som går till tillverkaren i USA :-)
Har du kollat på www.Panduro.se ! där finns en färg som man kan måla det mesta med och ska vara väderbeständig .
CITAT (Pia L @ 20-04-2012, 11:51)

Kvinnan som jag tidigare köpt min färg av håller på att lägga ner och har snart sålt slut på sina färger och jag är i skriande behov av massa mer färg.
Finns det någon hobby/målarintresserad som vet var i sverige man kan få tag på Deco Art PATIO PAINT?
Du kan köpa de flesta färger av Patio hos
www.villaelvira.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.