CITAT (Fru Peterle @ 14-05-2012, 15:03)

Om du inte toppat dina plantor är det dags att göra det nu, de blir buskigare och ger mer frukt då. Håller med om att inte ta för stor kruka i början, bättre att plantera om successivt annars blir det bara rötter. Mina chilis brukar få en blandning av höns och kogödsel längst ner i krukan och en liten giva överst då jag märkt genom åren att de växer bäst med den "maten". Plocka bort de första blommorna så att plantan får växa till sig lite mer. Sen är det bara att vänta på värmen så att de kan börja skolas ut. Tänk på att de lät får solbränna så ta det lugnt i början. Väntar själv på att mina 42 nykomlingar ska få skolas ut: Gamlingarna har redan fått vara ute lite smått. Blir ett himla bubbande när men helt klart värt det.
Förresten, det går visst att övervintra chili. Har ett par plantor som är inne på sitt fjärde år nu. Kruxet är att man måste dra ner på vattnet i krukan och spreja dem med blomsprutan ett par gånger i veckan. År två och tre får man alltid dubbelt så mycket frukt som år ett.
Att toppa dem?? hur gör jag då?
Är det bara att knipsa av dem överst en liten bit ??
CITAT (kryddbruden @ 14-05-2012, 15:57)

Att toppa dem?? hur gör jag då?
Är det bara att knipsa av dem överst en liten bit ??
Kanske ska tillägga att de är ca 35 cm höga nu

chili plantorna alltså