Full version: Stöd till pioner?
CamillaB
Nybliven lycklig ägare till 2 luktpioner som planteras nu i vår, helt emot vad expertisen säger... whistling.gif
Men så får det bli i alla fall. Gör mitt bästa med jorden och läget och håller tummarna att något blir rätt iaf.

Jag vill ha ett lätt pionstöd/galler som jag kan lägga på pionerna på våren och som sedan följer med pionen upp allt eftersom dom växer. Någon som vet om och var man köpa något sådant eller måste jag börja knåpa ihop något själv? confused.gif
Gröna mormor
Jag använder dom gröna halvbågformade stöd som finns i olika höjder. Går att köpa i alla affärer som har trädgårdstillbehör.
mamamaggan
Har köpt runda stöd med flera " fack " och tror bestämt att det var på Plantagen.
Peztis
Googlade som hastigast och hittade detta, det var ju fasligt snyggt!
Borde kunna gå enkelt att göra med vilka böjliga grenar som helst och ett snyggt rep.

Annars tänker jag också på de där gröna böjarna. Nytt förra året var de där böjarna med en ögla så man kunde haka ihop dem.

En del kör ju bara ned några grenar för det försvinner mot det gröna sedan och ser naturligt ut.

torvan
Jag gör enkla stöd av pinnar och snöre. Sätter fem stycken runt pionen med ungefär samma avstånd
Sen drar jag snöret mellan pinnarna så det blir ett stjärnmönster och avslutar med en kant. Kör ner pinnarna rejält för att sen kunna dra upp dom alltefter den växer. Hoppas du förstår vad jag menar=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon