Full version: Missing People Sweden
Meriona
http://www.missingpeople.se/

Såg ett inslag i nyheterna igår om den här ideella föreningen som startats. De har hjälpt till att hitta mördade Marina i Stenungsund och troligen även hittat spår efter den ynglingen som försvann i Gävletrakten på påsk. Beundransvärt tycker jag! Och om det är i närheten här ska jag absolut anmäla mig till "tjänstgöring".

Deras Facebooksida är betydligt mer uppdaterad än hemsidan, ska tilläggas, så gilla den!
Huggorm
Jag tänkte samma när det var uppe på nyheterna, om det blir något häromkring så skall jag anmäla mig. Sedan kom jag på att Stenungsund bara är enstaka mil bort, så jag har ju just missat chansen. Vi får hoppas att det försvinner någon mer snart rolleyes.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 22-04-2012, 18:32) *
Jag tänkte samma när det var uppe på nyheterna, om det blir något häromkring så skall jag anmäla mig. Sedan kom jag på att Stenungsund bara är enstaka mil bort, så jag har ju just missat chansen. Vi får hoppas att det försvinner någon mer snart rolleyes.gif

Du kanske kan anmäla dig som testföremål? biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Mariona Missing People hjälpte inte bara utan dom hittade rester av Marina från Spekeröd. Det som polisen inte gjorde, gjorde dom.

Nu vill dom ju även söka efter vapnet.

Polisen gjorde ju ett mycket dåligt jobb där, bara det där med madrassen är ju ofattbart.

Edelweiss
Eva i Skåne
Visst verkar det konstigt att polisen inte hittade Marina. Dom har ju letat mycket efter henne.
Huggorm
Vad är det egentligen som händer med poliskåren nu för tiden? Det verkar ju som om det enda de klarar av är att stoppa fortkörare, riktiga brott står de handfallna inför
Gossen Ruda
I det här fallet var det personer med lokalkännedom som valde platserna där man letade vilket säkert spelade in. Polisen har inte resurser att finkamma hela Svartdalen och saknar lokalkännedom.
CITAT (Gossen Ruda @ 23-04-2012, 09:02) *
I det här fallet var det personer med lokalkännedom som valde platserna där man letade vilket säkert spelade in. Polisen har inte resurser att finkamma hela Svartdalen och saknar lokalkännedom.

Men för att se en stor blodpöl/fläck på madrassen behöver man ingen lokalkännedom........
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-04-2012, 09:04) *
Men för att se en stor blodpöl/fläck på madrassen behöver man ingen lokalkännedom........

En klar miss men från början var det ett försvinnande och inget misstänkt mord. När man sen omsider började undersöka närmare skulle hela huset finkammats men där kom missen. Lite märkligt att sambon inte städade bort kroppen och städade huset, han måste vara lite bakom.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 23-04-2012, 09:13) *
En klar miss men från början var det ett försvinnande och inget misstänkt mord. När man sen omsider började undersöka närmare skulle hela huset finkammats men där kom missen. Lite märkligt att sambon inte städade bort kroppen och städade huset, han måste vara lite bakom.

Så vitt jag förstår har han provat både det ena och det andra i drogväg...
Polisen har gjort så många fel från början, slarvigt från början.

Hemskt vore det ju om någon mördare går fri bara för att polisen slarvade.

Men vad är det för tjejor som är ihop med en kille som satt inne anklagad för mord?
Eva i Skåne
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-04-2012, 14:01) *
Men vad är det för tjejor som är ihop med en kille som satt inne anklagad för mord?

Det finns många kvinnor som tror att dom är "räddare" som kan få killarna att ändra livsstil. Ibland funkar det...
Huggorm
CITAT (Eva i Skåne @ 23-04-2012, 14:51) *
Det finns många kvinnor som tror att dom är "räddare" som kan få killarna att ändra livsstil. Ibland funkar det...

Men oftare slutar det på ungefär samma sätt som för Marina från Stenungsund...
Eva i Skåne
Nu tar du väl i Huggorm? Att det inte är så lätt att rädda någon som missbrukar eller är grovt kriminell är ju riktigt, men det är inte särskilt många fall som slutar med mord, tack och lov!
Huggorm
Kanske inte mord, men jag skulle tro att det är vanligare att tjejen dras med ner i problemen än att hon lyckas rädda killen
Eva i Skåne
Ja, det är dystert Huggorm, men så tror jag också. sad.gif
mamamaggan
Tyvärr så är det många tjejer som skriver till fällda mördare också t ex den finske killen som mördade familjen i Omsele ( var det väl ?).

Massor med tjejer skrev till honom och ville t o m gifta sig med honom.

Ett konstigt "syndrom" det där.

Har en kompis som 55 år gammal gått på något liknande. Har kvinnor någon " vårdnadsgen " ?
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 23-04-2012, 20:20) *
Tyvärr så är det många tjejer som skriver till fällda mördare också t ex den finske killen som mördade familjen i Omsele ( var det väl ?).

Massor med tjejer skrev till honom och ville t o m gifta sig med honom.

Ett konstigt "syndrom" det där.

Har en kompis som 55 år gammal gått på något liknande. Har kvinnor någon " vårdnadsgen " ?

Breivik tar också emot stora mängder beundrarpost
CITAT (Huggorm @ 23-04-2012, 20:42) *

Bara tanken att man har en mördare i sitt hem skulle göra att man inte kunde andas......
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 23-04-2012, 20:42) *

Man ju undra vilka kvinnogrupper som skriver till honom och vad de skriver .
Ugglemormor
Min lärare i AF.-college anlitas väldigt mycket till att söka efter försvunna personer, mest i frankrike och sweitz och USA, men även polisen i England har börjat ta till hjälp dessa duktika personer som kan det. Här i norden är det helt hopplöst att jobba med polisen i sådana ärenden, men oftast ber föräldrarna den hjälpen själva när våra enkelspåriga poliser endast drar bena efter sig ........ tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon