Nybörjarn75
Hej,

Jag är ganska ny här och jag är ledsen om jag upprepar en befintlig tråd..? är lite dålig på att söka befintliga trådar osv.

Jag har 8 st olika basilikas samt 1 chili och 2 st paprikor som jag driver upp och jag har så klart fått spinn. Min fråga är om någon har testat Biologiskt växtskydd mot dessa små bladsugare?

Träffade på ett företag på trädgårdsmässan i år ute på Älvsjö "Nordiska Trädgårdar" och jag blev genast nyfiken.. Nu tänkte jag höra med er innan jag beställer om detta kan vara den ultimata behandlingen av spinn?

Det låter dock lovande att släppa loss ett gäng hungriga spindlar som jagar rätt på "spinnet" och äter upp dom :)och jag antar att de självdör när spinnet är uppätet.. ?

Är det någon som har provat detta "Rovkvalster" som man bekämpar med? confused.gif

Följ gärna mina små projekt på min blogg: Trädgårdsjakten, en plantoholics blogg.

Azur
Ja, jag har testat: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=110785&hl=

Lite blandade resultat: spinnet utrotades helt inomhus, men kom tillbaks på två växter på min balkong. Bättre resultat än duschning & sprejning med såpa/matolja, men inte 100%.
Som jag säger i tråden så tror jag man kan behöva sätta ut kvalster flera gånger.
Nybörjarn75
Tack för snabbt svar!

Kanon, ska kika på din tidigare tråd, såg att det fanns en del att läsa. Spännande smile.gif
Bassam
Hej
Om de ger dig garanti varför ska inte pröva dem.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon