Full version: SOS - akut såråd
merlin68
Fick fröer av Paw Paw av en kompis. Hon säger att jag ska plantera dem direkt på friland med ett litet skydd över. Kan det verkligen stämma? Behöver råd akut för fröerna ligger nu i fuktat tyg i en liten påse sos.gif
strandskatan
Om du googlar på "asimilia triloba propagation from seed" så kommer såråd, men det verkar som fröna ska stratifieras!
merlin68
Nu är fröna i jorden, utomhus för stratifiering. Håller nu tummarna för att de ska gro tummenupp.gif Tack för svaret i a f strandskatan!
strandskatan
Nu vet jag ju inte var du bor, men är det inte sent för stratifiering? Man brukar säga mellan plus fem och minus fem. Då borde kylskåpet vara bättre!
merlin68
Min kompis skötte stratifieringen i sitt kylskåp innan jag fick fröerna tummenupp.gif Nu är de som sagt sådda utomhus...tydligen behöver man fler än en planta om de ska bli frukt någon gång i framtiden så jag hoppas att det gror mer än ett frö peppar peppar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon