cinapuff
Hej!
Jag har en stooor balkong (>40kvm) som till sommaren blir fylld med växter. I somras vattnade jag genom att kånka 10l kannor & hinkar med vatten ut och in mellan köket och balkongen, men i sommar tänkte jag försöka mig på nåt smidigare. Har hört talas om att det ska finnas en lösning där man kan fästa en vattenslang direkt på kökskranen (utan några större/synliga modifikationer av kranen, tror inte min inredningsintresserade man skulle acceptera det).
Någon som vet vad jag letar efter och/eller möjligtvis var man kan hitta det?
Supertacksam för all hjälp jag kan få!
Eva i Skåne
I grovköket hade jag tidigare en typ av snabbkoppling liknande sån man har på utekranen, men den var ju inte särskilt snygg confused.gif

Hos oss var det så dumt planerat att trots att vi hade uteplatser på både fram- och baksida fanns bara trädgårdsvatten på baksidan så det var att välja på att dra slangen genom hela huset eller bara från grovköket eller som du gjort, bära i stora kannor.
En nackdel med slangen är att det lätt blir smutsigt inne. Slangen är inte helt ren och kanske den är lite våt... Men å andra sidan spiller man lätt även när man bär vatten i hinkar eller kannor.
cinapuff
Jo, spillt ner golven i kök/vardagsrum har jag gjort både en och två gånger!
Och som slang hade jag tänkt mig nån sorts spiralhistoria som jag såg i nån affär, kan bara inte komma på vilken affär det var...
Rihane
Gardena har något som är enkelt att montera antingen på kökskranen eller badrumskranen. Bauhaus och Hornbach hade den varianten för några år sedan då jag skaffade en.
cinapuff
Tack för tipset, Rihane! Jag ska genast kolla igenom Gardenas sortiment! smile.gif

Och jag har fått dispens från mannen i hushållet nu, om jag sätter kopplingen på gästtoaletten (som vi nästan aldrig nyttjar) så kan kopplingen få sitta kvar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon