Full version: FRÖODLING =)
kryddbruden
Eftersom jag aldrig har drivit upp från frö hemma tidigare så verkar det växa så det knakar bravo.gif
Riktigt roligt att testa.
Svårt bara att veta hur man ska hantera dem.

[attachment=69456:paprika.JPG][attachment=69457:Chili.JPG]

Har ni några felr tips att ge hur man ska skjöta om dessa för bästa skörd??
Kommer senare att ha plantorna i ett växthus.
De översta är PAPRIKA
de understa är CHILI
skogstroll
jag skulle i alla fall akta mig för torka för då kommer de otäcka små lössen, jag duschar mina (bortköpta) varje dag, men jag får se hur det går. Sen inbillar jag mig att de inte ska ha för stor kruka än de verkligen behöver
AnniiPannii
Man kan sätta paprika och chili djupare när man omplanterar. Då blir de inte så rangliga. Sätter mina vid hjärtbladen.. Sen ska de inte ha för stor kruka, plantera om till nya kruka när rötterna trängs vid botten och sidorna. Om du sätter dem i för stor kruka med en gång hämnas tillväxten.
Jag göder mina en gång i veckan efter det gått tre veckor i ny kruka med ny jord.
Låter faktiskt mina torka ut mellan vattningarna, och när jag vattnar så blir det ordentligt.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon