Full version: Rosor i ny zon?
Ezereht
Jag funderar på att flytta till Gävle. Då skulle jag få en helt ny zon att odla i. Men det är såååå läskigt att flytta. Sen bara tanken på att lämna min trädgård känns ju lite jobbig. Men en hel zon varmare.. det är ju lockande måste jag säga smile.gif Beslut beslut. Tänk om man inte trivs? eeep. Men ska nog börja katalogisera i sommar vad jag ska lämna kvar i så fall och vad jag ska försöka samla ihop lite för ev. flytt till hösten i fall så blir fallet. Hur har ni andra gjort när ni flyttat? Skaffat det mesta på nytt?
svennis
Hej Thereze!
Klart du måste ha ROSORNA med dig för att trivas.
Var rädd om bocken i Gävle. a0a.gif
Nu blommar blåsippan här.. blush.gif
svennis
Kajsa
En varmare zon kan bara bli bättre, å andra sidan kan man väl inte gräva upp allt, måste man inte säga det då till nästa ägare ? Jag har flyttat en ggn från Sthlm minns ej om vi tog med oss något från den trädgården det är sååå längesedan. Om jag skulle flytta härifrån och mina barn hade hus skulle ingen ros med, det är för svårt att gräva upp, men några dyra pioner härifrån skulle jag ge barnen.
Ezereht
Min erfarenhet är att de flesta i kollektivet nte är så intresserade av en stor trädgård, så jag skulle nog om jag har tid, hur som helst försöka skära ner på den lite innan jag flyttar. Klart jag inte tar allt, det skulle ju vara tråkigt. Men en del skulle jag nog gärna ta med. Synd rosor är så taggiga, inte de mest lättflyttade sakerna.
svennis
Hej!
Nu har jag varit ute på lite kvällsjobb 'Gorilla Gardning'
Grävt upp innan några Tornedalsrosen som ville ut på ny mark.
Bra att pensionärena håller igång..
dunno.gif
kheta09
CITAT (Ezereht @ 24-04-2012, 17:34) *
Jag funderar på att flytta till Gävle. Då skulle jag få en helt ny zon att odla i. Men det är såååå läskigt att flytta. Sen bara tanken på att lämna min trädgård känns ju lite jobbig. Men en hel zon varmare.. det är ju lockande måste jag säga smile.gif Beslut beslut. Tänk om man inte trivs? eeep. Men ska nog börja katalogisera i sommar vad jag ska lämna kvar i så fall och vad jag ska försöka samla ihop lite för ev. flytt till hösten i fall så blir fallet. Hur har ni andra gjort när ni flyttat? Skaffat det mesta på nytt?

Jag tog med mig de växter jag inte ville lämna. En del gav jag bort till grannar som var intresserad. De växter som jag lämnade var sådna som är lätta att få tag på och inte för dyra i inköp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon