smajlizz
Någon som vet hur Odla skickar sina paket, med Schenker eller Posten?
I min stad är det nämligen olika utlämningsställen beroende på leverantör.
*Stintan*
Med posten har iallafall jag fått mina paket.
smajlizz
Ok tack! smile.gif
Eva i Skåne
Alltid posten, tror jag. Växter behöver ju komma fram så snabbt som möjligt och Schenker tar längre tid.
Margith
Då får väl jag vara motvalls då....
Jag får inte Odlas paket med posten (Posten = ICA för mig)
Odlas paket får jag SMS-avisering om och de hämtar jag på kiosken här intill. Nu blir jag lite osäker, men jag är iaf ganska säker på att det är Schenker g.gif
Behöver jag tillägga att jag aldrig haft några bekymmer med paket från Odla?
hattstugan

Har alltid fått mina paket från Odla med Schenker! Heller aldrig haft några problem med varken åliga lökar eller växter som varit ledsna när de kommit!
Wilmer
Minns inte helt, men har man inte kunnat välja tidigare? Nu fick jag med posten, vilket för mig innebär att jag sällan kan hämta ut det utan att åka en massa extra. Posten har öppet typ 10.30-11.30 och på kvällen en timme, inga tider jag åker förbi när jag jobbar. Inte öppet helger heller. Så sist hade nog pelargonerna inte gillat läget, men sambon offrade sig och åkte extramil in till stan för att hämta dem på kvällen. Ingen ide att beställa något inna vi får bättre postservice!
Trampendal
Jag kontaktade Odla och ville ha mina pelargoner med Schenker, men de använder bara posten numer.
Detta var nån månad sen, de har skickat med Schenker tidigare år.
Wilmer
Aha, då minns jag rätt! Att jag har kunnat välja..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon