Full version: Också ett vårtecken
Gossen Ruda
En bild från Landvetter idag. För 3 dagar sen var det 10 cm snö här! Fast huggisarna är ganska köldtåliga och är först framme av våra reptiler. Dom är på hugget så att säga.
Berith
Huuu.....!!! ohmy.gif
vickeva
Å vad vacker den är!!!!
yla
JÄTTEVACKER
andreas i uppsala
håller med. fina färger. en sån skulle man ha, om man fick
*Felix matte*
Såna har jag inte sett sedan slutet på 50-talet sad.gif
desto oftare ser jag denna skönhet, han heter Kurdt wub.gif
andreas i uppsala
Jag skulle kalla honom dino tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 17-03-2004, 21:23)
Jag skulle kalla honom dino tongue.gif

Lystrar bara till Kurdt laugh.gif
andreas i uppsala
ok jag förmodar att denna så kallade Mr.Kurt springer omkring fritt i kiruna? Är det en inhemsk kurt eller en införd?
Eva i Skåne
...eller en kurd....... wink.gif
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2004, 19:45)
En bild från Landvetter idag. För 3 dagar sen var det 10 cm snö här! Fast huggisarna är ganska köldtåliga och är först framme av våra reptiler. Dom är på hugget så att säga.

Gräslig bild Åke. Jag får rysningar. ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 17-03-2004, 21:30)
ok jag förmodar att denna så kallade Mr.Kurt springer omkring fritt i kiruna? Är det en inhemsk kurt eller en införd?

"eller en kurd....... biggrin.gif " Andreas glömde d:et & Eva t:et tongue.gif
Han heter K u r d t !
Tillsammans med Isbjörnarna som går på våra gator ger han besökarna ett Exotiskt intryck laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gossen Ruda
Jag tycker han är söt. Observera han, hanarna är svarta medans honorna är bruna. Så är det för det mesta i alla fall. Dessutom är hanarna först ute i det fria, honorna ligger och drar sig i sänghalmen ett tag till. Inga paralleller till människosläktet. Eller? rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (Felix matte @ 17-03-2004, 21:48)
"eller en kurd....... biggrin.gif " Andreas glömde d:et & Eva t:et tongue.gif
Han heter K u r d t !

Kutte Kurd, då laugh.gif
yla
ÅHH Kurdt va en söting verkligen
det här blev en fin tråd
huggorm brukar simma samtidigt som jag nere i sjön faktiskt dom har varit borta ett antal år men börjar nu till min förtjusning komma tebax

ödlor har jag ju (inte inomhus förstås) men inte så där stora o fina som Kurdt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon