*Stintan*
Nu ska dom bara hämtas på utlämningsstället. Måste fixa skjuts så jag kan köpa jord också. tummenupp.gif
evelina
Mina kom igår rolleyes.gif
*Stintan*
CITAT (evelina @ 26-04-2012, 14:16) *
Mina kom igår rolleyes.gif

Va kul! biggrin.gif
Katarina Odla.nu
Kul att läsa era glada tillrop när det vankas växter från oss. Själv har jag handlat trädtomat, pepino, citron, massor med grönskaksfröer och pelargoner. Nu ska jag bara hitta tid att ta hand om alltihop! Har anlagt nytt grönsaksland som ser lite väl ogräsinvaderat just nu...

Lycka till med era växter! rolleyes.gif
/Katarina
mamamaggan
Då finns det hopp att mina kommer snart ! Längtar så efter att få dem ,visst är det kul.
*Stintan*
Som en liten julafton biggrin.gif
Nu är dom hämtade så nu ska dom bara tas om hand också.
kheta09
Jag fick mina i tisdags. Precis som någon sa...det är rena julafton. :0))
rissen
Oooo, va spännande. Jag väntar också.
Men, berätta vad ni har handlat. naughty.gif
*Stintan*
Jag har köpt ampeljordgubbar, minipetunior och eldkrona (lantana) som jag ska ha på balkpongen ;o)
Fjortispower
Ja det måste kännas underbart att få hem småplantor. Jag vet känslan! smile.gif
Limeblossom
Jag väntar också...beställde paketet med soltåliga perenner till syrran och lite gott och blandat till mig. Få se nu....jättevallmo Pattys plum, akleja Pink och Nora barlow, styvklematis, någon näva osv smile.gif
mamamaggan
Fick ett av mina paket från Odla i idag. Ampeljordgubbar fuchsia, silverakacia , passionsfrukt , violpelargon.

Nu väntar jag på två paket till , det med perenner och så ett med pelargoner ( kunde inte låta bli fast jag inte skulle ha några ).
villa-sandberg
Vad roligt med lite spännande paket! Jag väntar fortfaaarande....
Tog det lång tid för er? Jag la beställning 23/4 så dom borde dyka upp vilken dag som helst... smile.gif
*Stintan*
Jag beställde den 18/4 och då hade dom inte börjat skicka ut ännu. Fick plantorna den 26 som sagt. Dom skickar ju i turordning men du får säkert dina snart. smile.gif
Eva i Skåne
Jag fick också ett paket förra veckan, stora fina plantor av bl a blyblomma, blåvinge, gul passionsblomma. Jag hade också beställt ampeljordgubbar, men dom hurrar jag inte så högt över. Ni andra som köpt - Tror ni det kan bli bär i år på dom taniga plantorna?
polecat
Jag beställde 1 maj och fick leveransen 3 maj, snabba ryck.
KRT
CITAT (Eva i Skåne @ 08-05-2012, 08:29) *
Jag hade också beställt ampeljordgubbar, men dom hurrar jag inte så högt över. Ni andra som köpt - Tror ni det kan bli bär i år på dom taniga plantorna?

Håller med! Det var förmodligen de minsta jordgubbar jag någonsin sett (köpta), men vem vet - med rätt jord och mycket sol och vatten så kanske?
*Stintan*
CITAT (Eva i Skåne @ 08-05-2012, 08:29) *
Jag fick också ett paket förra veckan, stora fina plantor av bl a blyblomma, blåvinge, gul passionsblomma. Jag hade också beställt ampeljordgubbar, men dom hurrar jag inte så högt över. Ni andra som köpt - Tror ni det kan bli bär i år på dom taniga plantorna?

Ja jag tror det blir gubbar i år! Jag köpte en omgång också förra året och det blev många hyfsat goda gubbar. Tror jag plockade av den sista i början av november. Då köpte jag dom flera veckor senare och dom var inte större då.

Tyvärr är det lite för kallt att hänga ut dom ännu men snart så. Fjolårets har klarat vintern på balkongen och precis börjat visa liv.
Katarina Odla.nu
Det är roligt att läsa att ni är nöjda! Jag ser hur mina kära kollegor jobbar hårt både i växthus och kundtjänst så här års för att fixa så bra som möjligt för våra trevliga kunder. Det är speciellt att jobba med levande material och tempot i växthuset är minst sagt högt. Och glatt!

Nu hoppas jag att jag inte missade något tråd som berättade om något som inte har funkat, för det är lika viktigt att läsa det. I så fall får ni hojta till!

Vårhälsningar
Katarina
*Stintan*
Tyvärr är jag aningens besviken för precis som förra året vissnade minipetuniorna ner en efter en och det känns rätt lönlöst att köpa nya småplantor om det ska hinna bli något av dem i amplarna. Jag planterade dom i småkrukor och ställde i förnstret i avvaktan på utplantering. Övriga plantor gjorde jag likadant med och dom växer på bra så jag vet inte var felet ligger. Trist är det iallafall. sad.gif
Maj-Elén
CITAT (Katarina Odla.nu @ 08-05-2012, 10:47) *
Det är roligt att läsa att ni är nöjda! Jag ser hur mina kära kollegor jobbar hårt både i växthus och kundtjänst så här års för att fixa så bra som möjligt för våra trevliga kunder. Det är speciellt att jobba med levande material och tempot i växthuset är minst sagt högt. Och glatt!

Nu hoppas jag att jag inte missade något tråd som berättade om något som inte har funkat, för det är lika viktigt att läsa det. I så fall får ni hojta till!

Vårhälsningar
Katarina

Jag skulle önska att det fanns en utförligare odlingsanvisning med när jag köpte blåtry på Odla. Alla bärbuskar vill ju inte ha samma förhållanden. Hade tänkt klippa ner den något och sätta dem lite djupare än de stod i krukan. Efterlyste då lite kunskap och fick svar av en i Norrland som hade erfarenhet och som avrådde mig från att göra så.
Den tråden finns under rubriken Köksträdgård.
Irriterar mig också lite att det inte fanns något sortnamn på blåtryna, samt att det inte informerades i erbjudandet att blåtry är självsterila. Då hade jag inte köpt så många vid samma tillfälle utan väntat tills jag hittade andra sorter att ha som pollinerare
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon