IvarForss
26-04-2012, 17:06
Går det att se skillnad på paprika blad och chili blad? Jag blandade ihop alla fröer så nu vet jag inte vad som är vad... Det mesta är en 10cm höga nu med massa blad man kan identifiera om man har kunskap... =)
Tänkte ge bort några chilis nu, så helst vill jag identifiera dem innan de sätter frukt...
Vilken chili sort det är vet jag inte, typ 2 olika, paprikan är en vanlig stor variant (nästa år kommer jag ha stenkoll och märka upp allt....)
Synd, lite svårt då du inte vet chilisorterna, att jämföra med... Men generellt sett så blir ju paprikorna större även i växtsättet, är det något som kan hjälpa dig? Alltså större blad och större avstånd mellan bladen. Lycka till:-)
Garden bliss
26-04-2012, 20:39
Intressant fråga för jag funderade precis över samma sak tidigare idag. Nu har jag inte blandat ihop mina plantor, men de är exakt lika varandra, blommor och allt, det enda som skiljer dem åt är just storleken. Paprikorna är som nämnts större.
IvarForss
04-05-2012, 18:07
knivigt det där, tack för svaren iaf.
Jag tror det blev rätt, den jag gav bort. och nu när de jag har kvar är större går det att gissa vem som är vem relativt lätt. Speciellt det där med att bladen sitter längre ifrån varandra är mkt tydligt!
Ha det fint!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.