Gillenian sådde jag 20 jan, hade inne i en månad och ställde sen ut i kallgaraget där den fortfarande står. Inget har kommit upp.
Knautians frön stratifierade jag först i kyl 8v i vermiculit, sen sådde jag inne utan resultat innan jag i mitten av mars gav upp och ställde ut den också i garaget. En planta kom upp inne, misstänkt lik ogräs av okänd sort (fick helt klart en del ogräsfrön med såjorden, det har växt fel saker lite här och där i såpottorna) men jag har fortfarande inte vågat slänga den...
Jättevallmon sådde jag inne i slutet på feb (för tidigt med det mesta, jag vet, men jag var så otålig...) men när inget kom upp var jag rädd att jag vattnat undan fröna så jag sådde nya en månad senare. Har väl grott 3-4 st totalt å den borde ju vara lätt?!?
Penstemon sådde jag i mitten på mars, bara 3 st grodde som jag skolade om men nyss lyckades missa att vattna en gång å så är de historia...

Inga fler efter det.
Gökblomster såddes samtidigt och där har inte en enda kommit upp. Försöker generellt vattna små frön (sådda på ytan) med sprayflaska, men ibland blandar jag ihop dem och vattnar som vanligt, så kanske de spolas ner/bort?
Av alla sorterna har jag fröer kvar, men vet inte riktigt vad jag ska ändra på. Nu sår jag snart allt utomhus (bor i Zon1) å låter dem husera där en säsong eller två... Kan jag förresten flytta sådderna från garaget till växthuset eller blir det för varmt där? (fast det borde ju vara dags för värme ändå)