Full version: Buskpion!
kheta09
Jag planterade en gul buskpion som jag köpte genom Allt om Trädgård förra sensommaren. Men jag tror inte att den klarade vintern. Den har inte kommit upp ännu. Är den långsam? Har ingen erfarenhet av buskpion.
Cilla
Om det är sent eller inte beror lite på var i landet du bor. På vissa håll är det fortfarande snö.

Men ja, mina buskpioner har varit bland de senare att visa sig.
kheta09
CITAT (Cilla @ 28-04-2012, 13:45) *
Om det är sent eller inte beror lite på var i landet du bor. På vissa håll är det fortfarande snö.

Men ja, mina buskpioner har varit bland de senare att visa sig.

Jag bor några mil nordväst om Uppsala. Tror att det är zon 4, Snön försvann i mitten på mars, och vintern har varit mild. Vi har haft det kallt till och från under april. Men jag får ha lite tålamod och vänta. Nu har ju värmen kommit.
oliv
Avvakta, första året efter planteringen hade jag nästan givit upp hoppet men fick vänta ända in i juni för att se att det var liv i den, och jag har zon 1. Nu när den är etablerad, visar den sig tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon