Akela_92@hotmail.com
Hej, jag är en student som studerar biologi och våra lärare förra året delade ut frön av exotiska växter till oss.
Den här är vad mitt frö växte upp till, eller växer. Det stod det var en papaya men de är det ju inte för den har inte det bladen. Professorn viste inte heller vad det var så mitt sista hopp är till den här sidan.
Tänkte om någon kan klura vad det är, det är en exotisk växt frukt och kanske några tips hur den ska ta hand om. Nu får den bonsai näring och en solig plats vid fönstret.

[attachment=69553:dfsfd.jpg]
CillaM
Jag har ingen aning om vad för växt det är, dock tycker jag att bladen liknar karlbergare, vilken sort vet jag inte. Däremot så tycker jag att du ska ta bort den från solen, solens strålar skadar nya växter, ställ den ljust men bort från sol. O vattna underifrån, alltså så att rötterna får vattnet och du har snart en riktigt stadig växt. Ska bli kul att se vad det är ifall du fortsätter att visa bilder. Och välkommen hit förresten!
RitRat
Jag vet inte vad det är, bara att det INTE är papaya. Papayans blad är flikiga, ungefär som lönnens från början, senare riktigt djupt flikiga.
Iren
Jag ser inte stammen riktigt, men tycker det är lite likt ett Kejsarträd. Satte frö för några mån sen och det är likt....[attachment=69558:20120427_235914.jpg]
aromata
Kan det vara en Plectranthus?
Alexander-VG-zon3
ja bild på stammarna skulle vara bra, hur såg fröna/kärnorna ut ? hur såg hjärtebladen ut ?
Akela_92@hotmail.com
Nej det måste vara en fruktväxt typ citrus/jordgub/drakfrukt m.m.
Här är bild på stammen. hjärtbladen såg precis ut som de stora bladen förutom den inte hade några hack i de stora bladen.
[attachment=69562:sda_fc_a.gif]
RitRat
Citrus är det inte, de har alltid blad som är helt släta i kanterna.
Jaaa - hur såg fröet/kärnan ut?

Mullbärsträd? Morus nigra:
http://www.ask.com/wiki/Morus_nigra

Google-bilder:
https://www.google.se/search?client=ubuntu&...YMaLk4QTdr4WqDg
Alexander-VG-zon3