Full version: Trädgårdshortensia?
-Linda-
Jag har sedan förra året fyra fem stycken hortensior som jag yckats övervintra utomhus superbra!
De kommer ute nu med massor av knoppar!
Igår impulsköpte jag två ljuvliga lila till för att ha i min perennrabatt smile.gif
De stod utomhus på Plantagen och blommar för fullt. när bör jag plantera dem i rabatten?
Känns lite tidigt nu, bor i zon 3 och jag tror frostnätterna är förbi. Ska jag vänta tills de andra gamla exemplaren kommit lika långt ute som dessa nya innan jag planterar ut de nya? Just nu har jag dem på altan under tak på dagen och inne på natten.
Känns märkligt att plantera ut en hortensia i full blom redan nu.
Vad säger ni?
fvd
Jag bor i zon 1 så jag vet inte riktigt hur det är hos dig. Jag tror i alla fall att det är bra om den kommer ut så forts som möjligt. Jag har svårt att tänka mig att mår bra särskilt länge inomhus. De skall ju stå ute resten av sitt liv sedan. Du kan väl börja med altanen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon