Full version: Stjärnmagnolia
HelénE
Har precis varit o köpt en stjärnmagnolia M.Stellata. Höjden står ju på beskrivningen men så kom jag och fundra på hur bred den blir. Ska plantera den invid ett buskparti och vet inte riktigt hur långt från den behöver stå.

Helén
HelénE
Ingen som vet?
Gunilla T
Det går inte att svara på sådär rakt av - det finns ett flertal namnsorter av stellata som har lite olika växtsätt, kolla här om det kan hjälpa;

http://www.linudden.se/

oliv
Jag har tänkt att mina stellata hybrider blir väl ungefär lika höga som breda, men det kommer att ta lång tid.
Bassam
Hej
De blir 4,5 m bred.
H.Bassam
Gossen Ruda
Det finns en stjärnmagnolia i närheten där jag bor, tror den är ca 1,5 meter bred och har så varit länge. Kanske 2 m hög.
Kutas
Har svårt att tänka mig att en stellata i Stockholmstrakten blir mer än 2 meter i diamater.
HelénE
Tack, var nere på trädgårshandeln där jag köpte den och fråga och 1,5-2 meter sa dom, så det stämmer nog.
Och förmodligen lär det ju ta ett tag.

Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon