Peztis
För ett tag sedan fyllde mina föräldrar lite jämnt och jag och mina bröder gick ihop och gav dem en ballongfärd!

Men det är ju inte så kul att bara säga "Grattis, ni får en ballongfärd" så min kreativare sida satte igång! Jag gjorde ett kort men även en luftballong:
[attachment=69566:IMG_0280_1.jpg]

Den observante ser att det är små ballastpåsar på korgen. Blir ni förvånade om jag säger att de är fyllda med fröer? biggrin.gif Båda mina föräldrar är roade av att så (mamma av blommor och pappa av ätbart => jag allt).

I helgen är min son bjuden på 7-årskalas till en tjej i klassen. När sonen hade sitt kalas i januari så var denna lilla tjej bjuden och hon inspekterade noga och intresserat mina sådder och krukväxter. Pratade med hennes mamma och hon är väldigt odlingsintresserad, denna lilla bestämda dam drog med sin mamma på Äntligen Hemma-mässan!
Detta gillade jag ju och frågade mamman om dottern skulle bli glad över att få lite fröer osv när hon fyller år (leksaker har ju ungar så det räcker och blir över till 15 barn!) och hon sa att det skulle vara jättebra!
Men hur kul är det att säga "Grattis, här får du några fröpåsar"? så jaha, där satte den där kreativa hjärnhalvan igång igen!

En kvist förankrad i lite betong, en rosa (favoritfärgen för den lilla damen ifråga) plasthink, fröpåsar med enkla fröer, rosa trädgårdshandskar, små kultiveringsredskap för barn, några plantor (rabarber, ormöga och bergsklint för att fylla ut och ge färg) och lite plantjord och grönt presentsnöre i olika toner:
[attachment=69565:IMG_0555_1.jpg]

Vi får väl se imorgon om det faller väl ut...

Har ni några roliga idéer hur man ger bort fröer och plantor? Alltid skoj att höra och få idéer och inspiration av!
smajlizz
Vilka fina presenter! smile.gif
Irene_L
Åhhh vilka fina presenter du har gjort! tummenupp.gif Vad påhittig du är! bravo.gif
Peztis
Asch Irene, de kommer ju i kvalité inte i närheten av dina alster men jag har i alla fall haft roligt!
Och jag tycker att det är en stor del med presenter, jag ska haft roligt också när de ska ges bort. Hur kul är det att köpa en My LIttle Pony eller en kartong med Lego? OK, ungarna tycker säkert att det är superkul men jag ska ju betala för det... Och då kan jag väl åtminstone få ha lite kul! biggrin.gif

Tack för komplimangerna, dock! smile.gif
Myosotis
Jättefint! 000.gif Vad kreativ du är!

Jag sydde en sån här till mamma, fast idén hade jag snott. Fäste ett par handskar på den och fyllde fickorna med frön etc. Man kan ju köpa till redskap också.

[attachment=69571:sch_rze.jpg]
Peztis
Vilken bra idé, Myo! Vad sött det blev med blommorna.
Maj-Elén
Så duktiga ni är allihopa, och visst är det väl roligt att få en present som givaren har lagt ner tid och intresse på. Jag skulle bli jätteglad för sådana presenter i alla fall.
Peztis
Kalaset har gått av stapeln. Sonens present var den bästa presenten enl både dotter och mamma! yahoo.gif
Till sonens glädje, störst var den också. biggrin.gif
Klint
Men va fint! Det var väl inte konstigt att den presenten va bäst! Du är ju kreativ!
Jättekul tråd hoppas andra fyller på tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon