KRT
Håller på att montera själva stommen på vårt växthus Maxi4 och har problem med gaveldelen ovanför dörren. När vi sätter glaset i stommen blir det för högt avstånd mellan ovankant på dörren och taknocken, vilket gör att gummilisten hamnar "utanför" glaset, dvs glaset hålls inte fast ordentligt.

Någon som monterat ett liknande växthus och stött på detta problem????
*Stintan*
Det låter konstig om ni följt monteringsanvisningen noga. http://www.willabgarden.se/upload/monterin...9-11-2011-4.pdf
Ta ett par bilder och lägg in.
KRT
Tack för inputen!
Problemet är löst - vi följde anvisningen MEN bilden som visar vilken sida en viss list skulle vara på var inte tydlig nog och det stod inte heller i den kompletterande broschyren att listen skulle vara på INSIDAN, för att profilerna skulle komma djupt ner i en andra uppsättning profiler smile.gif

Nåja, tyvärr kom vi inte längre än så, det blåser uppåt 20 m/s i byarna så vi vågar inte glasa idag. Men stommen är iaf helt uppe, så vi hoppas kunna glasa nästa helg tummenupp.gif
Anja Danmark
Nej - Euro-Serre laver supergode drivhuse, men deres manualer er ikke meget værd sad.gif

KRT
CITAT (Anja Danmark @ 29-04-2012, 17:39) *
Nej - Euro-Serre laver supergode drivhuse, men deres manualer er ikke meget værd sad.gif

Vi har svurit en hel del - och slagit fast att Euro-Serre borde ta hjälp av de illustratörer som ritar monteringsanvisningarna åt IKEA smile.gif

Peztis
AMEN! Jag har t o m påtalat detta för Willab ett flertal gånger men utan någon somhelst respons - jag har mailar dem, pratat ed dem i telefon och ansikte mot ansikte med deras säljare.

T o m jag skulle kunna skriva en bättre manual!
KRT
Fast jag fick faktiskt till en extra-beskrivning som "komplement" till den vanliga. Antar att det var svar på de vanligaste frågorna smile.gif Men som sagt, skissen på hur stagen skulle monteras ihop var inte den tydligaste, och det var där vi fick problem. Men det löst sig iaf till slut, även om vi fick montera ner hela taket och göra om det igen....
Peztis
Hade du en textbeskrivning till illustrationerna, är det så du menar?

Hänvisar de fortfarande i texten till sidor om inte ens finns i illustrationerna? När jag monterade så stod det gör så här som på bilderna på sidan 34. Jaha, men det finns ju bara 32...? Och då hade jag senaste versionen av både text och illustrationsmanual.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon