|
Full version: Nu börjar det!
Haloj där!!! Just nu på forumet: 11 gäster, 21 medlemmar och 2 anonyma (jag är en av dem) Nu börjar det ju...! Klockan är ½9!!!
MRLINDELL
17-03-2004, 21:00
Man missade inget!
Hans i Mälardalen
17-03-2004, 21:04
Var det någon mer än jag som reagerade på det ständiga trafiksuset i bakgrunden? Eller är det kanske jag som fått tinitus? Annars måste jag säga att det är en efterlängtad seriestart med 30 program som man inte får missa en sekund av. MvH
*Felix matte*
17-03-2004, 21:28
gammelnalle
17-03-2004, 21:36
som ABSOLUT totalhaverist vad det gäller odling och trädgård.... men jag lär mig... tyckte jag att det var ovanligt tråkigt... Men jag hoppas det blir bättre (både programmet och mina kunskaper)
Maria i Helsingborg
17-03-2004, 22:01
"Bara en enda ros på ett evigt klänge - så är livet, trist varar länge......MEN underbart är kort, aldeles för kort........"
*Felix matte*
17-03-2004, 22:14
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-03-2004, 22:01) "Bara en enda ros på ett evigt klänge - så är livet, trist varar länge......MEN underbart är kort, aldeles för kort........"  Fick en krukros på kvinnodagen... han tvärdog i lördags när han fick sol
gammelnalle
17-03-2004, 22:29
CITAT Felix matte 17-03-2004, 22:14Fick en krukros på kvinnodagen... hon tvärdog i lördags när hon fick sol  precis!!! Såna är dom!!! Både fruntimmer och blommor.... tål ingenting...
*Felix matte*
17-03-2004, 22:31
CITAT (gammelnalle @ 17-03-2004, 22:29) CITAT Felix matte 17-03-2004, 22:14Fick en krukros på kvinnodagen... hon tvärdog i lördags när hon fick sol  precis!!! Såna är dom!!! Både fruntimmer och blommor.... tål ingenting...  OBS! Se redigerat inlägg!
gammelnalle
17-03-2004, 22:35
CITAT (Felix matte @ 17-03-2004, 22:31) CITAT (gammelnalle @ 17-03-2004, 22:29) CITAT Felix matte 17-03-2004, 22:14Fick en krukros på kvinnodagen... hon tvärdog i lördags när hon fick sol  precis!!! Såna är dom!!! Både fruntimmer och blommor.... tål ingenting...  OBS! Se redigerat inlägg!  det är väl ingen mer än vi män som ser vad du har ändrat!!!!!
Eva i Skåne
17-03-2004, 22:36
Ja, "dåliga" växter, som dör - det måste vara HAN i det sammanhanget. Blommande vackra blommor är alltid av honkön, åtminstone mina
Maria i Helsingborg
17-03-2004, 22:37
CITAT .......han tvärdog i lördags när han fick sol" "Preciiiis.......... såna är dom" *härmar någon* 1-0 till Felix matte
gammelnalle
17-03-2004, 23:05
Vofför kan ingen annan försvara oss norrlänningar!!! ÄR det bara skåningar på trå' n ikväll??? (norrland är väl allt norr om Älmhult???)
gammelnalle
17-03-2004, 23:09
CITAT (Eva i Skåne @ 17-03-2004, 22:36) Ja, "dåliga" växter, som dör - det måste vara HAN i det sammanhanget. Blommande vackra blommor är alltid av honkön, åtminstone mina :lol: Jag vet inte hur det är med växter: Men med människor ; Där håller jag med dig !!! CITAT vackra blommor är alltid av honkön Qvinnor är som luft för mig!!!!! Jag kan bara var utan dem i 20 sekunder !!!!
Maria i Helsingborg
17-03-2004, 23:33
CITAT Qvinnor är som luft för mig!!!!! Jag kan bara var utan dem i 20 sekunder !!!! Ditt lilla charmtroll!
Ja vad tyckte ni om Gröna Rum? Det stora gamla äppleträdet skulle då aldrig jag vågat klippa i, det var för experter som Cilla. Det enda jag fattade av det var, att träden kan leva vidare med beskärning. Sydafrikas blommor kunde behövt 30 min bara det. Hannus julrosor var läckra, hoppas hitta en sådan på trädgårdsmässan. Och 29 program till känns bra.
gammelnalle
17-03-2004, 23:41
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-03-2004, 23:33) CITAT Qvinnor är som luft för mig!!!!! Jag kan bara var utan dem i 20 sekunder !!!! Ditt lilla charmtroll!  troll !!!!!!????? mycke' ska man höra innan ögonen trillar.....
Gunvor Nilsson
18-03-2004, 08:57
Gröna Rum var nästan helt OK. Städa i rabatterna var väl slöseri med programtid men Hannus entusiasm väger upp alla skavanker - han kan verkligen sätta fart på etablissemanget!  Och Sydafrikas alla blommor skulle man ha kunnat titta på mycket mer! Nära och länge! /Gunvor
Näe alltså Hannu fixar jag bara inte riktigt....en enda lång harang bara ju....man hinner ju inte överhuvudtaget ta till sig vad han säger innan han är inne på nästa sak......  jag vet inte om det ät jag som är trög men  det är synd för det jag fattade var ju ganska intressant...så om det bara gick lite långsammare så skulle även jag veta ALLT om julrosor Annars så var det väl OK, lite mycket flimmer och fladder med kameror, tyvärr är det en tendens lite överallt att fylla ut med sånt när man skulle kunna fylla rutan med så mycket matnyttigare saker som t.ex vad alla Hannus VACKRA julrosor hette....
ThomasJ
18-03-2004, 12:39
CITAT (Tesa @ 18-03-2004, 10:21) Näe alltså Hannu fixar jag bara inte riktigt....en enda lång harang bara ju....man hinner ju inte överhuvudtaget ta till sig vad han säger innan han är inne på nästa sak......  jag vet inte om det ät jag som är trög men  det är synd för det jag fattade var ju ganska intressant...så om det bara gick lite långsammare så skulle även jag veta ALLT om julrosor Annars så var det väl OK, lite mycket flimmer och fladder med kameror, tyvärr är det en tendens lite överallt att fylla ut med sånt när man skulle kunna fylla rutan med så mycket matnyttigare saker som t.ex vad alla Hannus VACKRA julrosor hette.... Jag har också lite svårt att "hajja"/"hinna med" att förstå vad Hannu pratar om. Det är synd för han har en energi för växter som inte många andra har. Sedan verkade det som att de fått låna en ny mobilkran för kameran, för det var väldigt många svepningar från mark till himmel. Det kan vara praktiskt för att poängtera en viss sak, men igår tyckte jag det gick lite till överdrift.. Annar är det skönt att ett ordentligt trädgårdsprogram är igång igen. Men lite "konkurens" från ett renodlat trädgårdsprogram i fyran skulle inte vara fel. Det skulle behövas känns det som. /Thomas
...vad skönt, det är kanske inte bara jag som är trög då... (tolka det som ni vill..)
lavendel
18-03-2004, 14:57
Hej! Nu såg jag inte programmet igår...så det kan jag inte uttala mej om! Men annars så älskar jag Hannus passionerade sätt..att entusiasmen bara flödar...och så kombinationen med alla dessa vackra miljöer han letat upp...låter mej bara svepas med av flödet! Lavendel
Eva i Skåne
18-03-2004, 17:31
Hannu är lite för mycket för mig också. Han var säkert en sån som skrev uppsats på tre sidor utan varken nytt stycke eller punkt.
--- Mitt i naturen igår hade förresten också ett växtinslag igår. Riktigt intressant. Jag visste inte att murgrönan förändrades under växandet och fick blommor. Visste ni?
Såg också det Eva, vad intressant att murgrönans blad ändrar form och sedan blommar, har aldrig sett den blomma i min trädgård. Det var nog från Skåne eller Halland så kraftigt dom klättrade i träden.
CITAT (Kajsa @ 17-03-2004, 23:37) Ja vad tyckte ni om Gröna Rum? Det stora gamla äppleträdet skulle då aldrig jag vågat klippa i, det var för experter som Cilla. Det enda jag fattade av det var, att träden kan leva vidare med beskärning. Jag "zappade" (eller vad det kallas) lite fram och tillbaks mellan SVT-programmen och missade förstås här och var men tyckte de sa att trädkronorna skulle beskäras till samma form som dess äpplen, det tyckte jag lät väldigt säreget....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|