Basse
Hej, jag har precis köpt hus och tagit över ett växthus. Det finns även ett bevattningssystemet i en låda men utan några instruktioner hur det ska installeras. Det heter Hydromat. Jag har förgäves försökt hitta instruktioner på nätet men inte lyckats. Någon som har några tips?
jaj-51
Manual på Engelska och Finska
Basse
CITAT (jaj-51 @ 29-04-2012, 15:36) *

Man tackar.

I instruktionerna står att varje matarledning skall avslutas högre än själva vattenbehållaren. Skall man sätta en 'propp' i änden eller ska det vara öppet?

Annars tror jag att jag förstått hur det ska vara. Återstår bara att montera o prova. Tänkte också på att försöka få vattnet från en regntunna som står utanför. Nån som har en bra lösning på det?
emilkarl
Hej

Löste du någonsin regnvatten lösningen?

Är mitt uppe i mitt växthus bygge och funderar på att dra in vatten eller inte. Jag skulle väldigt gärna vilja ha en regnvatten lösning till min hydromat men jag har svårt att så hur det ska gå till då jag läste någon stans att man vill ha hydromaten på 1.5m - 2m höjd och sedan om man ska ha självfallande vatten ca 1m ovanför det?

Jag har inte stenkoll på hur hydromaten funkar men jag är lite sugen på att dra upp den på väggen imorgon bara för att prova.
karal633
CITAT (Basse @ 29-04-2012, 17:44) *
Man tackar.

I instruktionerna står att varje matarledning skall avslutas högre än själva vattenbehållaren. Skall man sätta en 'propp' i änden eller ska det vara öppet?

Annars tror jag att jag förstått hur det ska vara. Återstår bara att montera o prova. Tänkte också på att försöka få vattnet från en regntunna som står utanför. Nån som har en bra lösning på det?

Det ska vara öppet i ändarna så att luften kan passera ut den vägen när vattnet vill ska ta sig fram i matarledningarna. Därför måste också slangen sluta högre än själva vattenbehållaren annars kommer vattnet ta snabbaste vägen ut där i stället för genom droppslangarna.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon