sammy78
Hej !
Jag undrar var ni köper era större krukor, urnor, baljor etc ?!
Leta efter flera större krukor att ha i trädgården då några behöver bytas ut !!
Med större krukor menar jag krukor med en innerdiameter på 35-40 cm och uppåt !!
Uppskattar alla tips och svar smile.gif

Rosrup
IKEA
AnniiPannii
Hej!
Om jag behöver många (de är ju ganska dyra i tiolitersklassen och över) så tar jag murarspänner och klär in i juteväv. Se bild på min blogg smile.gif Tycker det blir ganska trevligt i alla fall.
Sen har blomsterlandet stora fina ljusa terakotta krukor i en mängd storlekar, ganska kostsamt men snyggta är dem. Vill verkligen ha några av de största!

Loppisar! Jag hittar de bästa och snyggaste krukorna på loppisar för en femma.
Ett stort snyggt gammalt fodertråg i trä, hittade jag i skogen samt gamla plåtbaljor. Kan finnas runt gamla husgrunder om man kollar lite nogrant.

Jaaa som sagt man tager vad man haver smile.gif
Gröna mormor
Både byggvaruhus och trädgårdsaffärer liksom plantshoppar brukar ha ett väldigt stor utbud. Köpte nyligen fyra gråa fyrkantiga krukor i varierande storlekar på Hornbach. Plantagen har också ett brett sortiment och Bauhaus brukar ha prisvärda krukor.
Ugglemormor
Har själv anlitat IKEA, men finner de bästa på marknaden nere i Tyskland. Synd att de inte har nått hit för det finns allehanda material och storlekar och priserna är inte alls så höga som i Sverige.
Nu när Bauhaus börjar öppnas mer i Sverige så hoppas jag att de även tar med den rikedommen av dylika saker hit så slipper man åka ner och handla där. ....... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon