Alexander-VG-zon3
Hej hej

En härlig och varm dag som denna passar det väl bra att fixa inför sommaren, är helt slut efter 4timmar arbete med att flytta och gräva och hålla på. Men är nöjd,,, nu kan sommaren komma. Växterna är fortfarande lite trötta efter vintern och några ha långdragen ''inne'' tillväxt. Stormen och ovädret som va slägnde omkull en del växter och 3blad gick sönder på den stora plamen. Egentligen är det i Aug-Sept som det ser snyggast ut när allt växt till sig.

Samtidigt när vi höll på att fixa ute så kommer posten gående till uteplatsen och lämnar två växtpaket från palmenmann, en kretadadel (taggig som bara den, värre än en kaktus) och en härdig oliv och en äkta sötmandel.

Och sedan blev det lite nyplanterat en Persika redHaven och en oliv (ska testa plantpod till oliven) och så avenbokshäck (Stort tack för tipset Iren) hoppas den ska skydda mot vinden. Ska ha en blandhäck med Ungersksyren 'måttsund' och frilandshibiskus och så då avenboken tror det blir bra. Och den häcken som redan är där tog vi ner ganska mycket.

Lite bilder med

Balkongtrappan

Vy överuteplatsen

Ny planterad Persika 'Redhaven'

Och ny planterad oliv

Vy över rabatten, den gamla delen är mot trappan och så den ny grävda sen förra året längre ifrån. Hoppas växterna fyller ut i år.

Hoppas ni har det skönt i solen och värmen
Klint
Oj vad ni sliter! Spännandemed nya växter,det blir säkert bra i rabatten.Kul att du visar, här blir det trädgårdsarbete imorgon men har ingen riktig uteplats än.
Gunilla T
Tjusigt flaxss tummenupp.gif

..men oj, så mycket krukor du har - spännande!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Klint @ 30-04-2012, 17:29) *
Oj vad ni sliter! Spännandemed nya växter,det blir säkert bra i rabatten.Kul att du visar, här blir det trädgårdsarbete imorgon men har ingen riktig uteplats än.

Det är härligt att slita ibland och vädret är oki, och känns så bra att få ordning på allt. Hoppas du får en bra trädgårdsarbetsdag tummenupp.gif imorgon blir det odlingslotten istället här.

CITAT (Gunilla T @ 30-04-2012, 18:11) *
Tjusigt flaxss tummenupp.gif

..men oj, så mycket krukor du har - spännande!

Tack kompiskram.gif

Ja och ändå har jag slängt och gett bort mycket i vintras och tidigare i vår. Ska försöka dra ner på det, blir för mycket. Och mycket att ha inne i en etta.
Gunilla T
Ja, det förstår jag - det blir mycket att vattna. Men du har så många spännande växter - jag tycker det är trevligt när någon försöker odla lite annat än det traditionella även om det kräver sina offer förstås. Ha en trevlig Valborg!
Myosotis
Vad fint! Oj vad många krukor, att du orkar!!
Egorina
Vad fint det blir, ser så exotiskt ut med palmer! tummenupp.gif Skulle gärna ha själv, men det skulle nog bli problem med övervintringen, jag nöjer mig med att titta på andras bilder.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Myosotis @ 30-04-2012, 18:29) *
Vad fint! Oj vad många krukor, att du orkar!!

Tack smiley_small_hug.gif jag orkar knappt när det är vinter med allt som står inne. Ute sköter det sig självt för det mesta.

CITAT (Egorina @ 30-04-2012, 20:43) *
Vad fint det blir, ser så exotiskt ut med palmer! tummenupp.gif Skulle gärna ha själv, men det skulle nog bli problem med övervintringen, jag nöjer mig med att titta på andras bilder.

Tack, palmerna har mått dåligt i vinter, har vattnat dåligt så mycket blad har vissnat. Annars är dom ganska lätta får aldrig ohyra fast man misssköter dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon