Full version: Avhärda mot vind
Fjortispower
Jag är alltid väldigt noggran när det gäller att avhärda växter för UV-strålning.

Men i år upptäckte jag att många av mina växter fått liknande UV-skador ändå sad.gif Dock så börjar jag tro på att det rör sig om vindskador istället, i och med att de fick vara ute på ett väldigt vindpinat ställe. Nu är det mycket lugnare (näst intill vindstilla), finns det risk att det blir värre när det börjar blåsa friskt igen, eller har de avhärdats i samband med "chocken"?

Vad finns att göra?
Peztis
Visst kan vinden bråka till det för en!
Det är även för denna som man gärna lägger ett lager med fiberduk över vid avhärdning.

Allt hänger ju på hur de mår generellt. Ser de ganska ok ut och det inte blåser alltför mycket och solen inte steker så borde det väl gå bra. Men jag natar att det även hänger ihop med vilka växter det avser och hur länge avhärningen har gjorts.
Normalt burkar man ju avhärda under 1-2 veckor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon