Lena zon 5
Mina tomat plantor och paprika plantor har fått en massa små knottror på undersidan av bladen. På paprika plantorna börjar det även komma knottror på stammen. Vad kan det vara för något? De se lite allmänt hängiga ut men inte "döende" än iaf =)
Åsa, mälardalen zon 2
Kan vara för hög luftfuktighet både tomat och paprika kan ju bilda rötter på stammen.

Låter som ödem under bladen också detta är klimatbetingat och vanligt i början av säsongen inget växten lider så mycket av och de nya bladen som växer ut när det är bättre förhållanden brukar se fina ut utan ödem
PMK
Låter i mina öron som för mycket näring. Har till och med för mig att växterna försöker göra sig av med överskottet via just dessa knottror. Jag får liknande på mina chiliplantor, allra helst efter första omskolningen in i näringsrik jord.

Men en bild eller två är att rekommendera för din del, för att få ett mer exakt svar! smile.gif
Lena zon 5
Tack för era svar!

Då tippar jag på att det är för mycket näring eftersom det blev efter omskolningen.

De står inomhus i fönstret så det är inte speciellt hög luftfuktighet.
Bassam
Hej

den händer när några av blommor som kan inte ger frukt emedan:
1 sort.
2 för att plantor skadad av svep bakterie virus insekter.
3 om växter saknar stora näring NPK.
4 när finns mycket salt i vatten eller jord.
5 om beskärning inte är bra och grönskar
Skugga växter.

Obs
det är bra om du kan skicka bild
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon