batski
När kan man sätta ut krasse (Tropaeolum majus) utan att de riskerar att frysa ihjäl?
*Stintan*
När risken för nattfrost är över. Det brukar vara i början av juni i Stockholmstrakten.
batski
CITAT (*Stintan* @ 03-05-2012, 16:36) *
När risken för nattfrost är över. Det brukar vara i början av juni i Stockholmstrakten.

Tack! En månad kvar alltså. Får fixa allt annat först då.
AnniiPannii
har satt ut alla mina perenner och ettåringar redan efter avhärdning. Direktsådde krasse igår smile.gif Zon 2.
batski
CITAT (AnniiPannii @ 04-05-2012, 07:31) *
har satt ut alla mina perenner och ettåringar redan efter avhärdning. Direktsådde krasse igår smile.gif Zon 2.

Jag bor också i zon 2, men eftersom det är på balkongen som jag ska odla kanske det räknas som zon 3?
AnniiPannii
CITAT (batski @ 04-05-2012, 11:00) *
Jag bor också i zon 2, men eftersom det är på balkongen som jag ska odla kanske det räknas som zon 3?

Hur länge har du avhärdat dem? Är det vindskyddat och sol hade jag satt ut dem efter avhärdning.. Om det är väldigt kallt på balkongen hade jag nog väntat lite smile.gif
batski
CITAT (AnniiPannii @ 04-05-2012, 12:33) *
Hur länge har du avhärdat dem? Är det vindskyddat och sol hade jag satt ut dem efter avhärdning.. Om det är väldigt kallt på balkongen hade jag nog väntat lite smile.gif

Jag hade tänkt köpa plantor. Jag undrade för att jag inte har sett några till salu än. Det är sol från soluppgång till kl 11 typ. Men vindskyddat är det inte. Tänker ha dem i balkonglådorna som hänger på utsidan balkongen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon