is-te
Hej!

Har några och är tacksam för svar smile.gif

Håller på att förodlar squash i kruka i fönstret. ska senare plantera om den i en stor låda. Då undrar jag hur djupt ner jag kan sätta stammen, bildar den nya rötter om jag trycker ner den lite? tycker den ser lite vek ut i början.
har en bild här
[attachment=69729:squash.jpg]
undrar också hur jag pollinerar blommorna på squash

på tomat har jag lyckas få vad jag tror är gråmögel. går plantorna att rädda då? jag har rensat bort ganska kraftigt, men vet inte riktigt hur noga man ska vara? ska jag ta bort alla blad med minsta antydan på detta symptom?
[attachment=69730:bla.jpg]

så här blir många paprika blommor ibland. känns lite synd, men kanske är helt naturligt?
[attachment=69731:lost.jpg]

peace
PMK
Det med paprikans blomma kan jag i alla fall svara på. Det är helt naturligt, händer hela tiden på alla mina plantor och jag tror att det händer alla. Plantan sätter bara så mycket frukt den tror att den klarar av, ungefär. Så är plantan inte stor nog, blir det sådär med många blommor!
AnniiPannii
Jag fick mögel på mina tomatplantor, tog bort allt angripet! Det såg helt förfärligt ut men nu har de växt till sig igen och man ser inte de minsta spår smile.gif Ett tips kan vara att inte ställa tomatplantorna för tätt och lufta rummet ibland om du har dem inne nu smile.gif
is-te
CITAT (AnniiPannii @ 05-05-2012, 14:40) *
Jag fick mögel på mina tomatplantor, tog bort allt angripet! Det såg helt förfärligt ut men nu har de växt till sig igen och man ser inte de minsta spår smile.gif Ett tips kan vara att inte ställa tomatplantorna för tätt och lufta rummet ibland om du har dem inne nu smile.gif

Aa, jag var bortrest och hade dom väldigt tätt, ett tio tal. har dom mycket glesare nu och luftar rummet. hoppas det räcker smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon