anne65
Mitt växthus beräknas anlända om ca en vecka... nu undrar man ju, vad ska man tänka på...vad ska man ABSOLUT tänka på... och vad ska man absolut INTE göra.

Lite tips till en nybörjare mottages tacksamt...smile.gif
ingelsgarden1
Hej!
Det är mycket man ska tänka på, var det ska stå, vad ska man ha för grund, ska man dra in/fram vatten och el.

Jag har murat en sockel, det tycker jag blev bra för då drar sig inte rotogräs, möss och sniglar sig inte in den vägen.
Vatten har jag dragit fram och har en kran på utsidan, el har jag dragit in så att det går att ha ett element med termostat samt lyse i växthuset.
Vattnet är bara framdragit för sommarbruk alltså inte frostfritt.
Fönster öppnare är ett bra tillbehör.
Ska Du odla i bänk eller i krukor/tråg, vad ska Du ha för golv, ska Du inreda med hyllor och bänkar.
Det finns säkert mycket mer att tänka på men det här var det första som jag kom att tänka på.

Lycka till
anne65
Tackar för detta. Det är ju som sagt mycket att tänka på och sen ska man dessutom bestämma sig för vad man ska odla i det... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon