anne65
Mitt vxthus berknas anlnda om ca en vecka... nu undrar man ju, vad ska man tnka p...vad ska man ABSOLUT tnka p... och vad ska man absolut INTE gra.

Lite tips till en nybrjare mottages tacksamt...smile.gif
ingelsgarden1
Hej!
Det r mycket man ska tnka p, var det ska st, vad ska man ha fr grund, ska man dra in/fram vatten och el.

Jag har murat en sockel, det tycker jag blev bra fr d drar sig inte rotogrs, mss och sniglar sig inte in den vgen.
Vatten har jag dragit fram och har en kran p utsidan, el har jag dragit in s att det gr att ha ett element med termostat samt lyse i vxthuset.
Vattnet r bara framdragit fr sommarbruk allts inte frostfritt.
Fnster ppnare r ett bra tillbehr.
Ska Du odla i bnk eller i krukor/trg, vad ska Du ha fr golv, ska Du inreda med hyllor och bnkar.
Det finns skert mycket mer att tnka p men det hr var det frsta som jag kom att tnka p.

Lycka till
anne65
Tackar fr detta. Det r ju som sagt mycket att tnka p och sen ska man dessutom bestmma sig fr vad man ska odla i det... smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon