ingrid fuxwall
För mig är det en fasa om jag inte får igång den gamla klippon och om jag måste köpa en ny men efter en timmes jobb var den igång och jag lycklig som bara den - tänk så lite (för mig väldigt mycket) som behövs för att man ska bli glad! och tänk med vilket gott humör jag tog, att det tog så lång tid att få igång den gamla gräsklipparen. Livet har lärt mig att man tar ett problem i taget.

Har även lärt mig att vara glad för varje dag som jag är frisk nog att ta hand om mig själv - så många som inte har den förmågan.
hattstugan

Vilken lycka Ingrid!! Du är duktig!! Jag skulle nog inte kunna fixa igång min klippare utan hjälp!!
malcolm
Knepet med gamla klippare som stått över vintern (tex.) är att man inte skall ha för bråttom med att få igång dem, efter sedvanliga startförberedelser skall man dra sakta två/tre gånger i startsnöret innan man gör själva startrycket. Jag har en 30 år gammal Klippo och det skulle förvåna mig om den inte startar på första rycket efter vinteruppehållet.
kheta09
Jaa....en annan fick gå och köpa en ny! Håhåjaja...måtte den bli 30 år gammal med tanke på priset. :0))
gnon49
Har en gammal Klippo. Den sviker mig sällan. Men visst är man orolig att den inte skall starta efter vindervilan. Men den morrade så gott igång även i år. Verkar vara en helt annan kvalite på det märket.
jaj-51
CITAT (gnon49 @ 09-05-2012, 10:42) *
Har en gammal Klippo. Den sviker mig sällan. Men visst är man orolig att den inte skall starta efter vindervilan. Men den morrade så gott igång även i år. Verkar vara en helt annan kvalite på det märket.

Nog för at jag är nöjd med min Klippo men motorn är en vanlig std motor likadan dan som många andra trädgårdsmaskiner har

Men vist var det kul när självstarten (uppvriden fjädern) lyckades starta motorn efter en hel vinter vila.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon