brunofalukorv
Det är så att jag har små vita djur i jorden. På min Kentiapalm som står i en större kruka full med lecakulor och vatten kryper det små vita djur, men främst på lecakulorna och inte i jorden vad jag har sett. På en av mina murgrönor kryper de i jorden. På murgrönan ser jag även vita bommulsliknande fläckar på toppen av jorden vilket jag inte sett innan. Kan det röra sig om rotlöss på murgrönan? Jag såg dem inte innan jag ställde krukan i en annan kruka jag inte använt på ett tag och när jag tänker efter vet jag att det växten som stod i den krukan innan hade samma vita fläckar på jorden. borde sköljt av den krukan ordentligt. Som tur är är inte murgrönor särskilt dyra men rädslan att de ska komma över till min arecapalm och att min kentia ska dö är lite halvstor. Se bifogad bild på murgrönans beläggning.

Tack på förhand
vanjalarsa
Hej
Vill inte ett ögonblick ge mig ut för att vara bra på olika skadeinsekter...Men om du tror att det är rotlöss på murgrönan..SLÄNG DEn ! Det är i stort sett omöjligt att få bort och kan sprida sig.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon