Full version: Spam?
xcb567
Hur blir man av med oönskade e-postutskick ifrån odla.nu? Syftar på det som dyker upp emellanåt ang webshopen.
För "Tillåt forumansvariga att skicka mig information om uppdateringar m.m." bör inte vara relevant.
Och klickeliklicka på random länkar i oönskade e-post kommer inte på fråga.

Tack på förhand
Myosotis
Det var konstigt, jag får aldrig såna mail. Kan inte komma på vilken inställning det kan vara. Jag tillåter också forumansvariga att skicka mig information om uppdateringar m.m., så det kan det inte vara i alla fall.
Huggorm
Jag får såna mail en eller ett par gånger i veckan men jag bryr mig inte så mycket, jag stör mig inte på dem
*Stintan*
Det är väl om man har klickat i och godkänt prenumeration på Odlas nyhetsbrev som man får såna mail. Dom stör mig inte alls det är bara att ta bort sånt som är ointressant.

Annars kan du ju alltid blockera avsändaren så slipper du se dom.
Myosotis
CITAT (*Stintan* @ 09-05-2012, 00:52) *
Annars kan du ju alltid blockera avsändaren så slipper du se dom.

Men man måste väl öppna dem för att kunna blockera? Jag förstår TS, jag tycker också sånt är obehagligt.
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 09-05-2012, 08:20) *
Men man måste väl öppna dem för att kunna blockera? Jag förstår TS, jag tycker också sånt är obehagligt.

Nej man kan högerklicka på mailet och sen finns det under skräppost i listan olika alternativ bl.a. blockera avsändaren.

Ännu enklare och bättre är att öppna mailet och kolla längst ner till höger i mailet och där kan man klicka på "avsluta prenumerationen" så slipper man dom. Denna åtgärd är helt ofarlig!

Fast jag förstår inte vad som skulle vara farligt med att öppna ett mail från Odla.nu med erbjudanden från deras plantshop? Det är ju ingen okänd avsändare. Mailen kommer ju därifrån för att man prenumererar på deras nyhetsbrev som sagt.
Myosotis
CITAT (*Stintan* @ 09-05-2012, 10:11) *
Nej man kan högerklicka på mailet och sen finns det under skräppost i listan olika alternativ bl.a. blockera avsändaren.

w00t.gif Tack! Det ska jag testa. (Gäller inte odla, då skulle jag inte vara rädd för det)
xcb567
Eller nyttjar man spamhaus/spamassassin eller liknande tjänst och får täckt alla sina adresser/domäner. smile.gif

Ännu enklare och bättre är att öppna mailet och kolla längst ner till höger i mailet och där kan man klicka på "avsluta prenumerationen" så slipper man dom. Denna åtgärd är helt ofarlig!

Fast jag förstår inte vad som skulle vara farligt med att öppna ett mail från Odla.nu med erbjudanden från deras plantshop? Det är ju ingen okänd avsändare. Mailen kommer ju därifrån för att man prenumererar på deras nyhetsbrev som sagt.
(Min fetstil ovan)
Helt ofarlig för att det står odla.nu lite överallt? Länkarna pekar inte till avsändardomänen, i bästa fall via en omdirigerings/spårnings sida (redirect/tracking).
*Stintan*
CITAT (xcb567 @ 12-05-2012, 09:34) *
Eller nyttjar man spamhaus/spamassassin eller liknande tjänst och får täckt alla sina adresser/domäner. smile.gif

(Min fetstil ovan)
Helt ofarlig för att det står odla.nu lite överallt? Länkarna pekar inte till avsändardomänen, i bästa fall via en omdirigerings/spårnings sida (redirect/tracking).

Det är väl ändå skillnad på att öppna ett mail och att klicka på länkar i mailet! Du får inte nyhetsmailet från Odfla om du inte prenumererat på det och då är väl det vettigaste att du avslutar prenumerationen som jag sa. Ja det är ofarligt att klicka på länkarna i odlas nyhetsbrev annars hade vi säkert fått höra det eftersom det är massor av folk här som prenumererar på brevet. Jag har klickat på dom själv massor med gånger men aldrig fått något skit i datorn av det.

Du frågade hur man får bort det och jag svarade hur man ska göra! Jag förstår inte varför du frågar om du inte vill ha svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon