jholma
Jag har några självsådda valnötsplantor (Juglans Mansch.) som slagit sig ned bland mina vinbärsbuskar. De kommer från nötter till ett träd som jag planterade 1976 och som idag är ca 10 meter högt och kanske 15 m brett, ett mycket vackert träd. Ger nötter nästan varje år som går att äta även om det inte är så mycket "kött" på dom.
Är någon intresserad av att få någon planta (gratis) så hör av er. Planterna är ca 1 meter stora och klarar utan vidare zon 5. Bor i Jönköpingstrakten

Huggorm
Har du provat att gräva upp en någon gång? Jag tror de har mycket djupa rotsystem, så det kan vara svårt att flytta en planta som redan är en meter hög. Men lyckas man är det verkligen värt besväret, det är som sagt fantastiskt vackra träd. Jag är verkligen avundsjuk på ditt 35 år gamla, min äldsta är drygt 30 år yngre och har nog långt kvar innan den börjar producera nötter
Klint
Jag hade gärna tagit emot ett träd,och jag som var i Skövde idag! Men det blir väl en väldigt stor rotklump kan jag tänka mej men det är ett fint erbjudande för de som bor lite närmare Mycket vackert träd
Whiskuchi
Hade jag bott närmare hade jag utan vidare tackat ja!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon