Gossen Ruda
09-05-2012, 08:49
Började nyss, datorn skriker om något tillägg som skulle vara inaktiverat men bara på Odla. Jag har inte inaktiverat något, är det nån reklamskit som vill köra något skumt? Nån mer som är drabbad?
*Stintan*
09-05-2012, 08:58
äsch det ploppar upp sånt ibland där dom frågar om man vill aktivera. jag brukar klicka bort det bara. Hann du inte läsa vad det var för tillägg?
Gossen Ruda
09-05-2012, 09:16
CITAT (*Stintan* @ 09-05-2012, 09:58)

äsch det ploppar upp sånt ibland där dom frågar om man vill aktivera. jag brukar klicka bort det bara. Hann du inte läsa vad det var för tillägg?
Nej. Det pågår fortfarande, ett jäkla smattrande i högtalarna och IE hämtar och hämtar men jag ser inget mer. Första gången det drabbat mig.
Gossen Ruda
09-05-2012, 09:56
Ibland får jag upp en ruta som vill att jag skall aktivera något men inte VAD! Det är någon Google-annons iaf från något skumt ställe, hinner inte se vilket i listen längst ner.
Skrev upp nu: outzetaxzeta.dyndns-web.com/mix/....
*Stintan*
09-05-2012, 10:07
CITAT (Gossen Ruda @ 09-05-2012, 10:16)

Nej. Det pågår fortfarande, ett jäkla smattrande i högtalarna och IE hämtar och hämtar men jag ser inget mer. Första gången det drabbat mig.
Då har jag ingen aning. Det kanske är nån liten japanska som bråkar med dig
det brukar ju inte låta i högtalarna om det är nån uppdatering. Du kanske skulle stänga ner datorn och starta om den.
Hjälper kanske att ominstallera IE och genomsöka datorn efter virus eller spyware.
Gossen Ruda
09-05-2012, 10:15
CITAT (gnon49 @ 09-05-2012, 11:11)

Hjälper kanske att ominstallera IE och genomsöka datorn efter virus eller spyware.
Kanske, men varför bara när jag har uppe Odla? Stänger jag ner den fliken upphör det direkt.
Gossen Ruda
09-05-2012, 12:58
Skiten fortsätter, har startat om datorn. Funderar på om det är googleannonsen längst ner på högersidan som spökar. Där står bara lite text och länk till en hemsida:
http://www.ehliyet.se/ Går jag in där kommer jag in på nån sida som mest verkar göra reklam på ett språk jag inte förstår, förmodligen turkiska. Varför har en utländsk hemsida en .se adress? Vad har ni andra där?
Jag har reklam för billiga brudklänningar längst till höger.
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-05-2012, 13:08
Längst ner på höger sida har jag ingenting. En bit ovanför några annonser från odla.
Jag tror också att du har något på din dator, spyware eller virus
*Stintan*
09-05-2012, 13:11
Jag har tre googleannonser där bl.a. den du nämner Ruda men den spökar inte alls.
Det bor alla möjliga nationaliteter i Sverige så det är väl inget konstigt med en .se-adress på annat språk. Även "utlänningar" kan väl ha svenska hemsidor. Men varför klickar du på så mycket som du inte vet vad det är? Scanna din dator!
Gossen Ruda
09-05-2012, 13:11
CITAT (Anma @ 09-05-2012, 14:04)

Jag har reklam för billiga brudklänningar längst till höger.
Det var nog inget för mig.

Fast den reklamen ser inte jag. Nu har jag testat med att aktivera alla inaktiverade tillägg och det fortsätter. Jag får bara en länk till verktygslådan och tilläggsmenyn när jag får upp något, men inte VILKET tillägg. Störtlöjligt.
*Stintan*
09-05-2012, 13:15
Att aktivera alla tillägg segar bara ner din dator. Man behöver inte ha allt aktiverat. Du har fått nåt skit i din dator. Kör diskrensning och sen virusprogrammet.
Irene_L
09-05-2012, 13:15
Jag ser också den där reklamen som är underst till höger. Jag har inte samma problem som dig men odla sidan laddar länge när jag byter trådar. Laddar fast jag ser sidan. Så har det inte varit förut!
Gossen Ruda
09-05-2012, 13:18
Om jag nu skulle fått in något på datorn, varför sker spökerierna bara på Odla? Det står att webplatsen försöker köra något inaktiverat tillägg. Nu har jag mejlat Göran för att se om admin håller på med något.
Gossen Ruda
09-05-2012, 13:44
Hittat lite mer på sekretessrapporten. I enlighet med mina sekretessinställningar har vissa reklamsidor hindrats att placera cookies på datorn. Helt rätt, sånt skit vill jag inte ha. Det kan vara problemet. Fast ett annat problem är att det går jättetröööööööögt just nu på Odla.
Gossen Ruda
09-05-2012, 15:46
Vd har Odla för IP-adress? Det är 217.70.34.228 som hindras från att peta in kakor i min dator.
CITAT (Gossen Ruda @ 09-05-2012, 16:46)

Vd har Odla för IP-adress? Det är 217.70.34.228 som hindras från att peta in kakor i min dator.
Den Ip-adressen måste nog tillåtas att lägga kakor i datorn för att Odla skall fungera. Jag har tillåtit den i all fall.
Gossen Ruda
09-05-2012, 16:32
CITAT (gnon49 @ 09-05-2012, 17:01)

Den Ip-adressen måste nog tillåtas att lägga kakor i datorn för att Odla skall fungera. Jag har tillåtit den i all fall.
Hela
http://forum.odla.nu är tillåten att baka kakor.
*Stintan*
09-05-2012, 16:41
Det finns massor i min dator på Odla som inte är accepterat men den IPadress du angav är accepterad och den används för ett flertal grejer verkar det som så den ska nog vara accepterad för att Odlas sida ska fungera korrekt.
Gossen Ruda
09-05-2012, 16:53
CITAT (*Stintan* @ 09-05-2012, 17:41)

Det finns massor i min dator på Odla som inte är accepterat men den IPadress du angav är accepterad och den används för ett flertal grejer verkar det som så den ska nog vara accepterad för att Odlas sida ska fungera korrekt.
Jag la till den och då slutade hackandet men eftersom jag inte hade den tillåten tidigare och problemen uppstod under förmiddagen måste det var Odla som ändrat något. Hoppas Göran kan ge besked.
Edit: Det blev bättre men inte bra:
Hej.
Google anonserna är utvalda till dig och om sånt som du förväntas vara intreserad av.
Urvalet görs med hjälp av de filer du har på din dator i webläsarens historik.
Välj verktyg (tandade hjulet längst upp till höger)
Välj internetallternativ
Välj tabort
Välj markera att du vil ta bort cookis och webhistorik
Nu har du ny färsk reklam
Jag har AdBlock som någon här rekommenderade för längesedan o sen dess har jag inte någon reklam, ganska skönt att slippa det. O behöver jag scanna datorn gör jag det online på
F-secure sidan
Kanske något som du vill testa?
Gossen Ruda
09-05-2012, 20:48
CITAT (Tikka @ 09-05-2012, 21:43)

Jag har AdBlock som någon här rekommenderade för längesedan o sen dess har jag inte någon reklam, ganska skönt att slippa det. O behöver jag scanna datorn gör jag det online på
F-secure sidan
Kanske något som du vill testa?
Nja, det är Odla som spammar mig. Funderar på att skaffa adblock, kanske. Jag har fö F-secure installerat via Telias bredband.
Nej Adblock är inte helt fel faktiskt. Inte tillstymmelse till reklam om man inte själv vill ha det förstås.
Myosotis
09-05-2012, 21:54
Jag har adblock men ser reklam ändå. Och jag AVSKYR när den sprattlar
Jag har inte adblock, ser ändå ingen reklam, bara om jag verkligen tittar.
Huggorm
10-05-2012, 01:18
CITAT (Myosotis @ 09-05-2012, 22:54)

Jag har adblock men ser reklam ändå. Och jag AVSKYR när den sprattlar

Uppdatera till Adblock plus så kanske det blir bättre
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.