Full version: Kaffir Lime
mute
Hej! Jag söker

Kaffir Lime
'Vanlig' Lime
Mexikans lime
Limequat

sticklingar eller frö kvittar (helst sticklingar dock)

Att få tag på alla kommer bli svårt, men vet ni NÅGON källa till en eller flera av ovanstående så svara gärna!

Tack på förhand!!

Johan
Ingrid på Västkusten
Hej,

Åk till Tyskland till Bernhard på Agrumi Voss och handla dem på plats, han har dem alla till salu.
I Europa är det enbart entusiasterna som uppförökar sådana, de stora grossistplantskolorna i Israel Italien mfl kör bara 'generic' d v s inga namnade sorter alls.

Kaffir Lime kan Du ju köpa frukten i välsorterade invandrarbutiker, här i Gbg vet jag en som har t ex.

Hälsar Ingrid
mute
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 19-03-2004, 07:03)
"Bernhard på Agrumi Voss och handla dem på plats"

Detta skulle jag göra med nöje, om du bara kunde tala om var i Tyskland jag kan hitta Bernhard! Eller missar jag något uppenbart, förlåt min dumhet iså fall!? Är detta Bernhard?:http://members.aol.com/AgrumiVoss/

Extremt vänliga hälsningar från Johan (Som är HV supporter, men må bästa lag vinna! wink.gif och GÄRNA vill veta adressen till en 'invandrarar butik' i götet som har Kaffir Lime frukter!)
Ingrid på Västkusten
Det är Agrumi Voss aldeles riktigt :-) jag hittade en helt ny en i Storbrittanien med när jag sökte men inte alls så välsorterad som honom :-D

Kaffir Lime är det Hung Fat Trading som har fast inte under det namnet LOL nära Nordstan i Brunnsparken.

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon