Full version: Amerikanskt Älggräs
Kajsa
Jag köpte en planta av Amerikanskt älggräs, Filipendula rubra Venusta förra året för att ha en stilig planta mellan buskrosorna men nu i vår ser jag en krans av växten 7- 8 plantor, det känns klart oroande, sprider den sig med utlöpare. Vad har ni för erfarenhet av den växten, måste kanske bort ?
Peztis
Jag har för mig att den kan sprida sig rätt vilt. Hos mig är den dock mycket beskedlig.
CillaM
Bort o bort, men plantera den på ett annat ställe där den får vara ifred. Jag har både den svenska, ryska o amerikanska och det är de 2 sistnämnda som sprider sig, snabbt. Flyttade mina förra året till bättre lägen o det ser ut som om de trivs där.
Kajsa
Tack får fundera ut ett annat ställe.
Anki V
Hos mig i z 5 för de en anonym för att inte säga tynande tillvaro på tre olika ställen.
De är nu på 4:e säsongen och är inte större än när jag satte ner plantorna......kanske till och med lite mindre.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon