oliv
Jag har lyckats övervintra 2 jalapño-plantor i kruka i mitt lilla inglasade uterum (8 grader). De är fortfarande gröna, men inga nya blad kommer. Är det fortfarande för kallt? Tar det så lång tid eller de repar sig inte?

Då detta är mitt första test har jag inga erfarenheter att jämföra med. Är det någon som har erfarenheter av att övervintra chili i dessa temperaturer?
Bock
Under 12 grader så stannar chilin upp att växa....
oliv
Ok, då får jag hoppas på att värmen snart ska komma. Men det verkar dröja, prognoserna säger fortsatt kyligt.
Mitt uterum är ju lite varmare än ute, men inte mycket. Där står också mina tomat-sådder, de är ungefär 25 cm höga och har massor av blad...
Anja Danmark
Hvis du kun har de to planter, så kan du jo tage dem ind i en lys vindueskarm ved stuetemperatur - så skal de nok begynde at vokse, hvis der stadig er liv i dem smile.gif

oliv
CITAT (Anja Danmark @ 10-05-2012, 22:46) *
Hvis du kun har de to planter, så kan du jo tage dem ind i en lys vindueskarm ved stuetemperatur - så skal de nok begynde at vokse, hvis der stadig er liv i dem smile.gif

Ja, det kan jag testa. Egentligen vill jag ju inte att de ska vänja sig vid en så hög temperatur, men det kanske triggar igång tillväxten. Ska göra ett försök, tomaterna började ju också växa inomhus, fast nu fortsätter de växa i uterummet...Tack för tipset! tummenupp.gif
oliv
Liten uppdatering: Jag tog in mini chili-plantor i köket under några veckor. När de började skjuta nya skott tog jag ut dem, så nu är de ute tillsammans med tomaterna, och växer på sig. rolleyes.gif
Anja Danmark
Godt at høre - tak for opdateringen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon