Full version: Är murgrönan död?
HelenaLJ
Jag har en murgröna i kruka som inte verkar ha fått liv igen efter vintern. Skrapar jag på stjälken ser det lite grönt ut, men blad och topparna på stjälkarna ser bruna och torra ut. Jag kommer inte ihåg hur det var föra våren, men borde den inte sett grönare ut om den levt? Ska jag vänta och se eller är det lika bra att slänga den och plantera något annat?
Red Top
Jag skulle nog vänta och se. Våren är ju c:a 2 veckor senare i år. Åtminstone hos mig i Zon 4-5.
Bengalow
Håller med Red Top. Murgröna kan se "väldigt död" ut, men den kommer sig, i varje fall om den står planterad i jorden. Trojomi!
Aj, då, jag hann inte läsa att den står i kruka. Då kanske den inte har så bra chans i fortsättningen...men vänta och se!
HelenaLJ
Glömde skriva att jag bor i zon 1, och här har våren redan kommit. Många träd är gröna och körsbärsträden har snart blommat klart. Jag väntar ett tag till och ser vad som händer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon