jo_1
Jag undrar vad som har hänt med min tomatillo-planta? Jag läste om någon som hade tomatplantor med knottror på undersidan, dessa sitter ju på ovansidan...?

Är det något slags virus, eller är det gödningsproblem, så som det diskuterades i tomattråden om knottror? Jag har haft flera plantor bredvid, både tomater och andra tomatillos och det är bara denna som har drabbats.[attachment=69861:knottr.gif]
Åsa, mälardalen zon 2
Physalissläktet får lätt ödem ifall de drivs lite hårt och klimatet inte är så jämnt och liknande. De nya bladen som växer ut när odlingsförhållandena blir bättre kommer vara helt normala. De bladen som har massor av ödem kommer vissna bort när växten skaffat nya så det gå¨r bra ha bladen kvar tillsvidare är ju inget som smittar.
jo_1
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 12-05-2012, 18:41) *
Physalissläktet får lätt ödem ifall de drivs lite hårt och klimatet inte är så jämnt och liknande. De nya bladen som växer ut när odlingsförhållandena blir bättre kommer vara helt normala. De bladen som har massor av ödem kommer vissna bort när växten skaffat nya så det gå¨r bra ha bladen kvar tillsvidare är ju inget som smittar.

Åh, vad bra! *pustar ut lite*
Tack snälla för snabbt svar, nu behöver jag inte sätta den i karantän! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon