Full version: träd i kruka
annika_h
Hej!
Den 1:a juni flyttar vi äntligen in i drömhuset. Inser att jag inte kommer att hinner göra så mycket av mina odlingsdrömmar denna säsong. Därför tänkte jag satsa på krukodling i stället. Där behöver jag tips från er alla kunniga!
Uteplatsen ligger i full sol, inga vindskydd finns. Själv funderar jag på dvärgsyren eller ev vinbär på stam. vad mer kan man tänkas ha i krukor?
Vi bor i zon 3.
Tacksam för hjälp /Annika
cinapuff
Jag har ett körsbärsträd "Stella" på svagväxande stam i kruka (ca 50l) på min balkong som är inne på tredje säsongen nu och det funkar fint!
Tror att de flesta träd funkar i kruka (ett tag åtminstone!) så länge man anpassar krukans storlek efter trädet och är noga med vattningen.
Lycka till!
Alexander-VG-zon3
Silverpäron är ju fint i kruka trivs i sol.
Bassam

Hej

Nu säljer vi i affären många korta sorter, som de kan trivs i krukor hela sina liv..

H.Bassam
Rihane
Jag har dvärgsyrén och chokladkörsbär. Syrénen har klarat sig flera år. Chokladkörsbäret har överlevt en vinter(den blommar för tillfället wub.gif ). Har en blåsig balkong med sol fram till 13.
annika_h
Hej!
Tack för svar, silverpäron är fina, ett sådant kanske det får bli!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon