Ida_Sävast
Hittade dessa blommor i rabatten härom dagen. Det är en rabatt som är under avveckling och som jag alltså inte har satt något nytt i, men ändå dyker dessa upp som jag inte minns att jag sett tidigare. Är det tusensköna? Det verkar ju finnas massor med olika utseenden på tusenskönor, men just såna här har jag inte lyckats hitta på bild. Vad kan det vara annat än tusenskönor?

[attachment=69895:pic_202355881.jpg]
Eva 33c
Nåt fel på din bildlänk tror jag, jag kan inte se bilden utan uppmanas logga in på din(?) blogg...
Ida_Sävast
CITAT (Eva 33c @ 13-05-2012, 21:55) *
Nåt fel på din bildlänk tror jag, jag kan inte se bilden utan uppmanas logga in på din(?) blogg...

Nu har jag ändrat och hoppas att ni kan se den?
Azur
Ja, bilden syns nu.
Det är inte tusensköna, vet inte säkert vad det är men jag tror det är vita balkansippor?
LundaKarin
Det är balkansippor. Går fint att flytta om du vill ha dem någon annanstans. Försvinner helt när de blommat färdigt (precis som andra sippor) och sprider sig med tiden. Det finns blå och rosa också om du vill ha fler. Jag har massor av vita under mitt körsbärsträd där de får efterträda vita krokusar som blommar över ganska precis tills balkansippan börjar blomma.

/Karin
Ida_Sävast
Jahaa så det är Balkansippa! Då har jag tydligen satt såna även i denna rabatt utan att minnas det och utan att de kom upp förra året för jag har såna även under äppelträdet (om jag inte minns fel på sorten där, och de är i andra färger) och de kommer upp nu igen men senare än dessa. Det stämmer att de är lite senare än krokusar och t.ex. Scilla som jag har i ytterligare en rabatt, så jag kan nog kombinera dessa vita Balkansippor med de andra med gott resultat. Tack för hjälpen!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon