Full version: Irrigatia
welph
Vad tror ni som har växthus och har använt automatiska bevattningssystem, är detta nått att ha?

http://www.irrigatia.com/

Det verkar ju smidigt iom att det går på solceller och att man kan ta vatten från en större tunna. Har satt upp ett växthus på knappt 5 kvadrat, ett mindre alltså. Har 2 gurk- och 6 tomat-plantor.
Anja Danmark
Jeg kender det ikke, men det ser meget interessant ud!

Desværre har jeg så mange planter, at jeg skulle bruge 2 sæt af den store model, så det ville blive lidt dyrt sad.gif

Åsa, mälardalen zon 2
Ser intressant ut men jag skulle lita på skulle funka ifall jag åkte bort. Det är inte ovanligt det blir stopp i de där små tunna slangarna när man har droppbevattning och blir det stopp får inte den plantan något vatten så droppbevattningssystem bör kollas i stort sett varje dag, fast det är ju klart man slipper ju lyfta kannor och liknande.
robertgoulet
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 20-05-2012, 12:17) *
Ser intressant ut men jag skulle lita på skulle funka ifall jag åkte bort. Det är inte ovanligt det blir stopp i de där små tunna slangarna när man har droppbevattning och blir det stopp får inte den plantan något vatten så droppbevattningssystem bör kollas i stort sett varje dag, fast det är ju klart man slipper ju lyfta kannor och liknande.

Jag är själv i en liknande situation då jag har ett 5 kvd stort växthus på sommarstället, men i stort sett bara är där på helgerna. Måste med andra ord få till någon automatisk bevattning i veckorna. Tyckte också att det här systemet såg intressant ut, men om man vill ha något som är mer pålitligt, vad ska man då satsa på? smile.gif
Herr_Gurka67
CITAT (robertgoulet @ 30-05-2012, 07:55) *
Jag är själv i en liknande situation då jag har ett 5 kvd stort växthus på sommarstället, men i stort sett bara är där på helgerna. Måste med andra ord få till någon automatisk bevattning i veckorna. Tyckte också att det här systemet såg intressant ut, men om man vill ha något som är mer pålitligt, vad ska man då satsa på? smile.gif

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
vi tänkrer köpa ett sådant system men jag tänker göra ett filter i botten som är täckt med myggnät, och då borde det ju fungera hur bra som helst
Ally
Jag köpte den förra året, är ganska nöjd.
Måste jobba lite med "kalibrering", det blev för mycket vatten i vissa delar när jag hade dropp på olika höjder (dvs i krukor på golvet, på hylla, och markbädd).
Med enbart i markbädd funkade det mer jämnt.
Har inte testat vidare, men att ha i båda krukor och markbädd.
Hade mailat irrigatia, men kommer inte ihåg svaret just nu om vad det var jag gjorde fel blush.gif

Jag köpte direkt från UK, billigare än att köpa från en svensk distibutör...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon