Full version: Frö-Tokig
evelina
Jaha! Då har jag varit iväg och köpt mer jord till omskolning.

Förstår inte varför jag inte kan låta bli att köpa mera frön.......handlade 10 påsar....har redan fullt i alla fönster.En del har redan åkt ut på den inglasade balkongen...så nu går värmefläkten för fullt och balkongdörren står öppen.........fryser lite lätt inomhus!!! wacko.gif

Jag är som ett barn i en godisaffär,är det flera som är lika knäpp som jag. wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sollan
Nää, inte alls, jag köper endast de frön jag har bestämt mig för och i-n-g-e-t extra..... wink.gif
Nåja... några extra påsar blir det kanske och lite fler sticklingar och lite knölar och....var i herrans namn ska jag gräva ner allt...!
/sollan
evelina
Tur man har en snäll och förstående man som säger:det blir jättefint och sen gräver han nya rabatter åt blommorna. wub.gif
-asno-
Hej!
Om det skulle bli några fler av din man kan jag kanske få stå på kö. Min är inte alls lika förstående sad.gif
kerstin z5-6
Asno -Då får väl din gubbe bli "hangaround" i Män Mot Trädgård -Riktiga knölar då LOL biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

De verkar ha under avdelningar både här och där laugh.gif tongue.gif
evelina
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja,fast jag har jobbat på att hitta rätt man.Två äktenskap innan,men nu har jag hittat en riktig "JORDGUBBE" wub.gif wub.gif wub.gif
Den som lever får se!!!!! wacko.gif
belle
jag var också så´n förr ...alltså..köpte frön och kunde inte sluta. Så´n är jag inte nu... wub.gif nej då...hm. Men jag försöker ialla fall. Idag har jag bara köpt 2 olika luktärter och väpnarliljor (lökar). OCH så fick jag tag på frön till papegojblomma, kunde inte låta bli det trots att de var dyra,har leta länge efter frön..... rolleyes.gif Nu får jag bara ha tålamod att vänta på att de blommar om sisådär 5-8 år, men som han på handelsträdgården sa´: "du är ju ung, så du hinner väl... sleep.gif
Maria i Helsingborg
.........och jag som bara skulle handla bröd, mjölk, pålägg och frukt huh.gif
Det är inte utan att man känner sig som det lilla barnet, sittande i vagnen vid kassan, dreglande över godiset de strategiskt placerat vid densamma.
I mitt fall handlade det, denna gången, om ljuvliga gladiolusknölar i långa raaaaader - vid frukten! blink.gif
Hur kan människan vara så ond??
Jag kunde givetvis inte motstå lockelsen......
och dottern fick sitt karamellask
tongue.gif
fiffigafrun
Hmm, har nog samma "åkomma" för jag kan i princip inte gå förbi ett fröställ i en butik utan att stanna o titta o oftast blir det ytterligare en påse. Fast jag har tänkt att det inte skulle bli nå fler sorter i år p g a platsbrist. Men så blev det visst en till. Åsså vips, en till. Och har du sett ytterligare en eller möjligen två!

Nu måste jag nog sluta häcka framför datorn o gå så av de sista sorterna. Vit hornviol tror jag det var...

tongue.gif Lite knäpp är man nog eller snarare mycket kanske? tongue.gif

/Karin
pejori
CITAT (evelina @ 19-03-2004, 14:22)
Tur man har en snäll och förstående man som säger:det blir jättefint och sen gräver han nya rabatter åt blommorna. wub.gif

var hittade du honom? ohmy.gif
min hotar med en machete biggrin.gif
zaaritha
Min karl påstår att snart står det krukor i sängen, t o m.
Så, som ni nog förstår, så tycker han att jag odlar lite för mycket....
Ullet
Inte ensam...
Här ligger jag i samma rum som mina små pluttar, har fickan fulla av torvbriketter som jag ska så i och jag snusar runt varje fröställ som om blombilderna där luktade på riktigt!

Helt såld, totalt beroende o alldeles, alldeles knäpp.... blink.gif blink.gif
kerstin z5-6
Ni förefaller mig alla vara fullkomligt normalstörda -De flesta av er uppvisar dessutom sjukdomsinsikt smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Själv blink.gif wacko.gif Tror jag det är knapert med den varan -för vad ska jag göra med alla outskolade frösådder ...22 flak X 15 byttor blir .. och de flesta sålådor ser helt orörda ut efter utskolningsförsök från dem .
ooops har visst ett par ute o i kylen med ..de glömmer jag ett tag till ..tror jag
Hälsar K i snöstormen ..+ 60 cm snö på två dagar blääää
Tesa
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-03-2004, 23:06)
Ni förefaller mig alla vara fullkomligt normalstörda -De flesta av er uppvisar dessutom sjukdomsinsikt smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Själv blink.gif wacko.gif Tror jag det är knapert med den varan -för vad ska jag göra med alla outskolade frösådder ...22 flak X 15 byttor blir .. och de flesta sålådor ser helt orörda ut efter utskolningsförsök från dem .
ooops har visst ett par ute o i kylen med ..de glömmer jag ett tag till ..tror jag
Hälsar K i snöstormen ..+ 60 cm snö på två dagar blääää

Ha, det här inlägget tänker jag visa min gubbe om han knorrar minsta lilla...... det finns dom som är VÄRRE.... blink.gif
Ina
Min karl säger bara att om jag ställer blommorna så han välter ner något när han går normalt i huset får jag skylla mej själv.... biggrin.gif

...och visst är jag frö- och blomtokig!!!
Maria i Helsingborg
CITAT
Min karl säger bara att om jag ställer blommorna så han välter ner något när han går normalt i huset får jag skylla mej själv....  

Ersätter han skadan vid de tillfällen han går onormalt? tongue.gif

OCH igår kom så laddningen med knölar och lökar från Odla. Det hade jag helt glömt bort! sleep.gif Jasså, jag bestälde GLADIOLUS där också! Fortsätter det i denna takten kommer vi snart att vara befriade från allt vad gräsmatta heter.......tänk vad praktiskt! tongue.gif
Ullet
[Fortsätter det i denna takten kommer vi snart att vara befriade från allt vad gräsmatta heter.......tänk vad praktiskt! ]

Det argumentet ska jag ta till mig till min make som muttrar om alla rabatter o träd som ska grävas ned och hur jobbigt det blir att köra runt o klippa gräsmattan! biggrin.gif
Maria zon 6
Dessa härliga män och deras förståelse för oss odlingstokiga!

Frågade maken häromsistens om han tyckte att jag började bre ut mig alltför mycket med mina sådder här i huset. Maken log då sitt allra varmaste leende, strök mig ömt över kinden och sa:
- Älskade gumman, det är klart att du måste få ta plats, blommor är ju ditt intresse, jag vet ju att du kommer vara lika förstående mot mig när jag rullar in motorcykeln i vardagsrummet för att meka...

Hmmm, något säger mig att jag alls inte kommer ha samma förståelse, inte den minsta faktiskt!!! tongue.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Hmmm, något säger mig att jag alls inte kommer ha samma förståelse, inte den minsta faktiskt!!!  

KLART du kommer - kom ihåg hur lycklig du är nu när du brer ut dig. Lika lycklig kommer du att göra honom - tänk vilken LYCKA! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon