Full version: Sniglar
Britt-Marie i Bohuslän
Makalöst!! jag var ut och tog in krukor, under ligger en halvstor snigel. Såg lite trött ut (+7 grarder) men vid liv. Nu börjas det igen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,URSCH. Ska lägga ut lite plankor i helgen och lägga gift under. Antar att de är hungriga när de vaknar till ordentligt och det börjar spira lite i rabatterna. sad.gif
Har kanske varit en bra vinter för dem, såg att Lejongapen övervintrat och kommer med små skott nu.
Eva i Skåne
Blää för sniglar. Jag har bara svenska skogssniglar, men de kan också tugga i sig lite, men jag vet att det inte är något att gnälla om jämfört med er som är drabbade av värre sort.

Lejongap som övervintrat. Det har jag hoppats på varje vår, men det är inte många gånger det hänt. Vi har sällan något snötäcke som skyddar. Kanske är det därför wink.gif
Ella
dags att ladda ölfällorna altså!:blink:

Det är vår wub.gif wub.gif wub.gif
belle
ja jag hittade en liten (3-4 cm) pantersnigel sittandes i min övervintrade kalla i min matkällare. Bar snabbt ut densamme och klippte av alla delar ovan jord och slängde på den öppna komposten i trä´går´n. URK!!! HOPPAS ATT DEN DOG!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon