Full version: Krukväxter
malcolm
Jag har som många här känner till varit dålig i flera år vilket medfört att ALLA min krukväxter dött, nu vill jag dock inte vara helt utan blommor i fönstren och undrar vad jag skall satsa på, klivia är tacksamma och en monstera vill jag absolut ha men vad mer?
KRT
Jag tycker orkidéer (ffa de med lite tjockare blad som Dendrobium och Phalenopsis) är ganska tacksamma, vatten någon gång då och då och sedan blommar de villigt en lång tid.
Porslinsblomma är också lättskötta och väldigt dekorativa - finns många olika bladformer och färger. Även suckulenter av olika slag är tacksamma, de kan överleva riktigt länge utan mycket skötsel, faktum är att vanvård tom kan vara det som sätter dem i blom smile.gif
batski
Crassula ovata är en överlevare. Kan klara nån månad utan vatten. Vill stå ljust, gärna i direkt sol.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon