Full version: Krysantemum
rosita
Jag har köpt 12 sticklingar av krysantemum i dag.
Hur sköter jag dem? Kan jag plantera dem i trädgården? Eller ska jag odla dem i kruka? De är väl inte vinterhärdiga?
Eva i Skåne
Gissningsvis är det ettåriga höstkryss du köpt. Jag brukar också köpa sticklingar och har att plocka av till hösten. Jag planterar ut mina i rabatten. Kolla att de är toppade, annars gör det.
rosita
Tack för tipset med toppningen! Jag tror nog också att det är ettåriga, men ibland kan man få även ettåriga att komma igen. Jag lyckas ofta med Margueriter.
Eva i Skåne
Ja, i zon1 kan en del saker överleva. Lycka till
rosita
Fast man får hålla dem frostfritt då yes.gif
stennie
Jag har en del krysantemum i min trädgård, sånnadär man köper på hösten, dom har överlevt flera vintrar nu (ute)
dom fryser ner men kommer ända nerifrån på våren! yes.gif Blommar sedan i oktober/november!
rosita
CITAT (stennie @ 16-05-2012, 09:09) *
Jag har en del krysantemum i min trädgård, sånnadär man köper på hösten, dom har överlevt flera vintrar nu (ute)
dom fryser ner men kommer ända nerifrån på våren! yes.gif Blommar sedan i oktober/november!

Okej, det låter ju bra!
Jag tror att jag planterar hälften ute och har resten i kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon