jaj-51
Årets odlasesong snålar med värmen och "värmepannan" får jobba vidare.
Inget tyder på att det blir go värme denna vecka heller så det blir åtminstonde en hel månad senare i år jmfört med förra året.

Hur har ni det i övriga landet
stennie
Här längst ner i söder regnar det idag men värmen ska komma till helgen! tummenupp.gif
Eva 33c
Det känns åtminstoner som en månad senare än förra året. Men då hade vi ju en väldigt tidig och varm vår här. Så kanske 2 veckor senare än "normalt" då. Fast i vilket fall som helst irriterande sent... smile.gif
batski
Ja seg vår. Hoppas vi får en riktig sommar innan hösten kommer iaf..
Huggorm
Riktigt kallt och segt i år, och regnigt också. En riktig besvikelse.
Gossen Ruda
Ett oår.
Egorina
Samma elände här i Österbotten, Finland. Kall och sen vår, fast idag är det dock +17. Men det lär inte skall hålla dom lovar mulet fr.o.m. imorgon, det har redan börjat mulna. Verkar som om vi får nöja oss med en dag sol i veckan om vi har tur. Börjar faktiskt ledsna på dethär nu angry.gif
abbbe
Hoppas på en het sommar istället!
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 16-05-2012, 10:15) *
Ett oår.

Ja håller med men vad är ett OÅR confused.gif
malcolm
Ett ickeår, dvs. kallt, grått och trist då man inte har lust för någonting.
Klint
Samma här lite längre upp i väst,Dalsland regnar det inte på en dag så blåser det.Men jag hoppas på en mycket varm och härlig sommar!
jaj-51
CITAT (malcolm @ 17-05-2012, 14:01) *
Ett ickeår, dvs. kallt, grått och trist då man inte har lust för någonting.

Jaha då instämmer jag, synd att man inte har björnens / igelkottens förmåga till långsömn d010.gif
KRT
Jag har det mesta i växthuset, tycker mig iofs minnas att jag hade satt ut en del på friland vid denna tiden nästa år, men jag är inte riktigt säker.
Däremot växer det så det knakar i växthuset - paprikaplantan har säker 4 eller 5 röda-gröna frukter, vissa chili har börjat sätta frukt medan andra fortfarande blommar. Tomaterna blommar och den först petunian slog ut i veckan.
Men eftersom jag inte hade växthus i fjol så är det svårt att jämföra smile.gif

Trädgården är nog i ungefär lika långt kommen som i fjol, eller möjligen lite efter dock inte så mycket som en månad...
Hoppas på en torr sommar, eftersom det innebär lite sniglar, men avbruten av dygnslånga regnväder (inte åskregn dock) ca en gång varje vecka tummenupp.gif
Allekulla
Bor i zon 2-3 i norra Skåne, precis söder om Smålan. Här tycker jag nog att vi är lite tidiga. Häggen har snart blommat över (även om den doftar ännu) Liljekonvaljerna blommar (de brukar komma i slutet maj- början juni. Stora knoppar i syrenerna och dillpionen blommar. Känns lite tidigt....
Huggorm
CITAT (Allekulla @ 17-05-2012, 16:53) *
Bor i zon 2-3 i norra Skåne, precis söder om Smålan. Här tycker jag nog att vi är lite tidiga. Häggen har snart blommat över (även om den doftar ännu) Liljekonvaljerna blommar (de brukar komma i slutet maj- början juni. Stora knoppar i syrenerna och dillpionen blommar. Känns lite tidigt....

Här hos mig utanför Munkedal norr om Göteborg, också i zon 2-3, har häggen nyss börjat blomma. Så här är vi i alla fall senare än vanligt, även om "mellan hägg och syren" är den bästa tiden på året
jaj-51
Oj oj nu kom sommaren, sol och över 25grd varmt.
Träden får den rätta gröna färgen och gräset växer så det kanakar.

TV4:s tiodyngsprognos SOL och värme varje dag yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon