Om det fanns något sådant på svenska och för svenska förhållanden så skulle det nog bli en hit! Tyvärr har jag inte hittat nåt sånt som man kan ladda ner, inte ens mot betalning, kanske nån annan har?
Men några tips kan jag ändå ge.
Rångedala Plantskola har sin katalog på nätet numer, men deras sista i pappersformat (2010) ligger på deras hemsida för nedladdning.
Företaget
SPR info säljer växtskyltar till branschen och man kan se dessa på hemsidan. Men det blir ett väldigt klickande om man bara vill bläddra igenom materialet för inspiration. Ladda ner tror jag inte är realistiskt för det är inte så hög upplösning på bilderna, lite svårlästa faktiskt. Fast det är säkert meningen : )
Igår hittade jag plötsligt en hemsida,
odlablommor.com med en del av det du efterfrågar. Dock inga bilder. Jag vet inte vem som ligger bakom upplysningarna, tror att det än nån privatperson. Men där finns massor av info i alla fall.
Jag köpte nån gång en cd-skiva med växter på, men den var inte så kul som jag hoppats.
Hoppas du får mer tips av nån annan, och hittar du nåt på egen hand hoppas jag du berättar det här

Välkommen hit föresten!