Monica, Norrbotten zon 5
Eftersom jag harbörjat använda plantbrätten i stället för småkrukor när jag drar upp mina plantor har jag nu en hel massa krukor över som jag inte längre har användning av. Om det är någon som vill ha dem så skänker jag gärna bort dem mot portokostnad. Hellre det än att slänga bort dem.
Det är ca 1400 st 6 cm lösa krukor + 400 gröna som sitter ihop om 10. Sedan har jag 9 st transportbehållare med plats för tre plantor, sådana som man får plantorna i när man beställer från Odla.

Krukorna har jag använt som omskolningskrukor i väntan på utflytt till växthuset. De är alltså för små att ha som slutkrukor innan utplantering. De är inte rengjorda och enstaka kan vara spruckna (men inte särskilt många).

Jag kan tänka mig att dela upp i mindre poster men inte i allt för många!

RitRat
Vilken skatt för den som söker billiga småkrukor!
Nu när värsta så-säsongen är slut, kanske blir svårt att bli av med dem.
De väger ju nästan ingenting, så emballaget blir nästan tyngre än själva krukorna.
Hoppas du blir av med dem, annars bjud ut i februari igen, då blir det säkert napp!!

Själv har jag så det räcker.
Monica, Norrbotten zon 5
Ja, jag har förstått att det nog inte är riktigt rätt årstid för småkrukor men provar i alla fall smile.gif

Jag har kollat upp vad det skulle kosta att skicka. Om man skickar allt i ett paket så kostar det 120 kr med Schenker.
Det är inte så farligt med tanke på hur mycket det är. Skulle tro att det motsvarar vad man får betala för 150-200 nya krukor.

Hoppas det är någon som nappar på erbjudandet för jag vill verkligen bli iväg med dem yes.gif
Margith
De svarta krukorna är jag klart intresserad av. Kanske de gröna som sitter ihop också, men de skulle jag behöva se först. Nu var kanske 1400 st lite mycket för mig, men jag kan komma och hämta dem själv, om du föredrar det smile.gif PM:a mig!
Monica, Norrbotten zon 5
Jag väcker denna tråd till liv igen och hoppas att jag får bättre napp denna gång. Jag var nog ute lite för sent på säsongen förra gången eftersom ingen ville ha.
Alla krukor finns fortfarande kvar om någon är intresserad, jag har nämligen inte nämts slänga dem ännu wub.gif
Kan hämtas i Luleå eller skickas!
Om ingen vill ha dem så ska jag försöka slänga dem! crazy.gif
EmmBurt
Jag är intresserad helt klart!
Jag kan ta alla om du vill bli av med dem. Eller kanske en tredjedel iallafall wink.gif
Monica, Norrbotten zon 5
CITAT (EmmBurt @ 07-01-2013, 23:42) *
Jag är intresserad helt klart!
Jag kan ta alla om du vill bli av med dem. Eller kanske en tredjedel iallafall wink.gif

Vad bra! tummenupp.gif Om du inte tar allt så får du tala om vilken sort du vill ha och hur mycket. Då packar jag och väger så får vi se vad portot hamnar på.
Glöm inte att pm:a mig din adress!
oppio
Jag försökte skicka meddelande till dig, men vet inte om jag lyckades. Är i alla fall intresserad av lite krukor om det finns några kvar smile.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Nu finns det bara kvar de 400 gröna krukorna som sitter ihop med varandra samt transportbehållarna. Alla de svarta krukorna har gått åt.
Är det någon som är intresserad så hojta här i tråden eller skicka PM. Jag slänger det som blir över till våren.
MrLeaf
Jag skulle gärna kunna ta emot ca 2 staplar gröna krukor, de var lite mindre än de svarta va?
Om du har 400 totalt så bör det vara ca 40st per stapel, eller jag kanske räknade/såg/fattade fel?

Skicka gärna PM, annars är det inte säkert att jag ser det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon